איכות השלטון: הסדר הטיעון עם דן כהן סותר את האינטרס הציבורי

לפי ההסדר יודה כהן בלקיחת שוחד, מירמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט, יירצה 6 שנות מאסר וישלם קנס וחילוט בסך 10 מיליון שקל ■ איכות השלטון: "נוכח חומרת הפרשה יש חשיבות ציבורית, משפטית ומוסרית לניהול הליך משפטי מלא"

התנועה לאיכות השלטון מתנגדת להסדר הטיעון שגובש בין הפרקליטות לבין השופט לשעבר דן כהן. על-פי פרטי ההסדר שפורסמו אתמול (ג'), יודה כהן בעבירות של לקיחת שוחד, מירמה והפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט, יירצה 6 שנות מאסר וישלם קנס וחילוט בסך מצטבר של 10 מיליון שקל.

במכתב ששיגרה היום (ד') היועצת המשפטית של התנועה לאיכות השלטון, עו"ד צרויה מידד-לוזון, ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ולפרקליט המדינה משה לדור, מפצירה התנועה בתביעה שלא לחתום על הסדר הטיעון, שלדבריה "איננו עולה בקנה אחד עם האינטרס הציבורי".

"נוכח חומרת הפרשה, היקפה, רום מעמדו של הנאשם והשלכות מעשיו, כמו גם ניסיונותיו הממושכים לחמוק מהדין - יש חשיבות ציבורית, משפטית ומוסרית לניהול הליך משפטי מלא, שיביא למיצוי הדין עם שופט לשעבר, שעל-פי המיוחס לו בגד בכל עקרונות שלטון החוק עליהם היה פעם מופקד", כתבה התנועה ליועמ"ש ולפרקליט המדינה.

לטענתה, "הגם שיש לתנועה הערכה רבה לפרקליטות על נחישותה להביא למיצוי הדין עם כהן, דבר המשתקף מההליכים שננקטו ומתוכן ההסדר, התנועה עדיין סבורה כי בהיעדר שיתוף-פעולה של כהן עם הפרקליטות בחשיפת השיטה ומלוא המעורבים, טובת הציבור מחייבת עריכת משפט שיוכל להביא לחשיפת מלוא המורסה, על מנת לחטא אותה ולא להשאירה באופן שעלולה היא להמשיך לזהם את המערכת הציבורית".

לטענת התנועה, "השוחד העסקי במדינת ישראל הינו מכת מדינה שהשלכותיה רחבות וחמורות, הן על קופת הציבור, הן על איכות חיי התושבים והן על מוסריות החברה וחוסנה. טיפול שורש בתופעה חמורה זאת יכול להיעשות רק על-ידי חשיפה מלאה ומיצוי הדין לצורך הרתעה מתאימה.

"עליכם לעמוד על גילוי וחשיפת מלוא הפרשה והמעורבים בה כתנאי יסודי לכל הסדר טיעון, שאם לא כן - הסדר הטיעון איננו מגשים את האינטרס הציבורי בטיפול שורש במכת השחיתות העסקית במדינת ישראל".