הנפקת מטומי הישראלית תידחה לשנת 2014

החברה הישראלית שמפתחת טכנולוגיות פרסום תנסה להנפיק בניו יורק או בלונדון ■ מכירות מטומי יסתכמו השנה בכ-300 מיליון דולר ■ החברה השלימה אמש רכישה של חברה אמריקאית

חברת טכנולוגיות הפרסום הישראלית Matomy דוחה את תוכניות ההנפקה שלה ל-2014. בעבר אמר מנכ"ל החברה עופר דרוקר בראיון ל"גלובס" כי יש תוכניות להנפיק את החברה בסוף 2012 או תחילת שנת 2013.

ל"גלובס" נודע כי החברה בחרה לדחות את המהלך לשנה הבאה. דחיית ההנפקה אינה קשורה בהכרח למצב השוק, אלא מושפעת מבחינה עמוקה יותר של המומנטום הנכון מבחינת החברה, שנמצאת בצמיחה מתמדת.

חברת מטומי, שהיא חברה רווחית, צפויה לרשום השנה הכנסות של כ-300 מיליון דולר לעומת כ-200 מיליון דולר שרשמה בשנה שעברה. שווי החברה נאמד ביותר מ-300 מיליון דולר. באשר למיקום ההנפקה, תל אביב לא נמצאת על הפרק ובמטומי, שבעל השליטה שלה הוא הפרסומאי אילן שילוח, בוחנים אפשרות להנפיק בניו יורק או בלונדון.

כמחצית מההכנסות של מטומי מגיעות מרשת הפרסום שלה באמצעות מטומי מדיה, שליש מגיע מעסקי מטומי מרקט שעוסקת בתחום הפרסום מבוסס תוצאות (Performance) והשאר מגיע מהחברות מטומי מובייל ומטומי Money.

רכישה במיליוני דולרים

בתוך כך, מטומי השלימה אתמול את רכישת MobAff האמריקאית, שמתמחה בפיתוח טכנולוגיות ופלטפורמות לשיווק ופרסום ברשת המובייל. סכום העסקה לא פורסם אך הוא מוערך במיליוני דולרים בודדים.

מכירותיה השנתיות של MobAff נאמדות בכ-5-7 מיליון דולר והיא צפויה להתמזג לתוך חברת MediaWhiz, אותה רכשה החברה בתחילת השנה בכ-10 מיליון דולר. רכישת MediaWhiz נחשבת לאסטרטגית ולמהותית יותר מהעסקה שנסגרה אתמול וגם היקף המכירות השנתיות שלה - טרם הרכישה - היה משמעותי יותר ועמד על כ-80 מיליון דולר.

מבחינת מטומי, מדובר בעסקת הרכש הרביעית: בינואר השנה רכשה כאמור את MediaWhiz, ביולי 2012 רכשה מניות מיעוט ב-30 מיליון דולר על-פני ארבע שנים בחברת adperio וב-2010 רכשה את Ergos Media ונכנסה כך לשוק הלטיני.

חברת MobAff הוקמה ב-2011 ומתמקדת בפרסום מבוסס תוצאות (פרפורמנס) במובייל. החברה מספקת פתרונות ושירותים בתחומי פרסום שונים, בהם חיפוש, דיספליי, הקלקה לשיחת טלפון לבית העסק ועוד. במסגרת הרכישה הנוכחית, מייסד MobAff אלכסנדר טסטקין ועובדיו יעברו למשרדי MediaWhiz בניו יורק.

הרכישה אמורה לעבות את פעילות של מטומי בתחום המובייל, אותה השיקה בשבועות האחרונים תחת השם Mobit, שמהווה מערכת לניהול רכש מדיה לעולם המובייל ושמספקת לקנייני מדיה ולשותפים (Affiliates) כלי לניתוח ואופטימיזציה של רכש המדיה תוך מתן כלים מתקדמים לניהול אפקטיבי של קמפיינים פרסומיים.

"טכנולוגיית MobAff, לאופטימיזציה של קמפיינים במובייל והמומחיות שלהם בתחום האפיליאייט מרקטינג בזירת המובייל, יהוו נכס חשוב למטומי בשוק צומח זה", אומר עופר דרוקר, מנכ"ל ומייסד מטומי מדיה גרופ.

"התרשמנו מהנוכחות של מפרסמים ואפיליאייטס כאחד במערכת של MobAff, לצד הטכנולוגיה המתקדמת שהחברה פיתחה. אני משוכנע כי רכישה זו תייצר ערך רב ללקוחות מטומי ו-MediaWhiz ותסייע בהגדלת האפקטיביות של הקמפיינים הפרסומיים שלהם בפלטפורמות השונות". עוד הוסיף דרוקר, השוהה בארה"ב לצורך סגירת העסקה, כי "לשוק הפרסום המובייל יש פוטנציאל צמיחה של מאות אחוזים בשלוש השנים הקרובות".