פרס: "אסור שתהיה שום פשרה בנושא המאבק בשחיתות"

נשיא המדינה התייחס בכנס של המרכז הבינתחומי לחקירות המרובות נגד ראשי הערים בישראל: "רובם הגדול של ראשי הערים הם אנשים יוצאים מן הכלל"

"אסור שתהיה שום פשרה בנושא המאבק בשחיתות, אין דבר שמשחית עם יותר מאשר פשרה בענייני שחיתות" - כך אמר הבוקר (ה') נשיא המדינה שמעון פרס.

בנאום שנשא בכנס בנושא מוסד מבקר המדינה ונציב תלונות הציבור, המתקיים במרכז הבינתחומי בהרצליה, אמר פרס כי "המערכת המשפטית צריכה לעקור את השחיתות מהשורש".

נשיא המדינה התייחס לחקירות ולכתבי האישום המרובים נגד ראשי ערים בישראל: "נוצר רושם שראשי הערים כולם הם אנשים בפועל באופן לא מתקבל על הדעת. זה לא נכון. רובם הגדול של ראשי הערים הם אנשים יוצאים מן הכלל, העושים שירות לאזרח. אכפת לי גם דמות המדינה ודמות ראש העיר. הם עובדים קשה".

לדברי פרס, "לאחרונה הדמוקרטיה מתחילה קצת לתפוס צורה לא נכונה. הדמוקרטיה מורכבת משני חלקים, מפרוצדורה ומתוכן. הבחירות הן פרוצדורה. הדמוקרטיה היא התוכן. אפשר בפרוצדורה דמוקרטית כביכול לקיים בחירות חופשיות ולבחור משטר אנטי דמוקרטי. אז מה, הדמוקרטיה נבחנת לפי הבחירות?

"הבחירות זה נוהל, הדמוקרטיה זה ערכים. הדמוקרטיה זה לרדת לעומק. כל אחד נהיה דמוקרט בגלל שיש בחירות? לא. הדמוקרטיה מתחילה למחרת הבחירות, ולא רק ביום הבחירות. גם את זה חייבים להבין. דמוקרטיה זה לא רק תהליך מכני או טכני, זה רחוק מאוד מזה".