מי תסכים לשלם לאלרואי כהן 33 אלף שקל עבור כל ניצחון ליגה?

הקשר תובע שחרור מהפועל ת"א, השלמת שכרו בקבוצתו הבאה על-ידי האדומים, וגם תשלום של 378 אלף שקל פרמיות שהמועדון חייב לו לטענתו

קשר הפועל ת"א, אלרואי כהן, הגיש הבוקר (ה') כתב תביעה למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל, ובו הוא תובע את שיחרורו המיידי, תשלום שכרו עד לתום החוזה בעוד שנתיים או לחילופין השלמת ההפרש בין שכרו באדומים לבין שכרו בקבוצתו הבאה, וגם תשלום של 378 אלף שקל (ברוטו) פרמיות, עבור נקודות שלא קיבל בעונה שחלפה.

בא-כוחו של כהן, עו"ד רועי רוזן, כותב כבר בתחילת התביעה: "מדובר במקרה חמור של התנהגות לא ראויה ולא חוקית של המועדון, אשר מאס בשחקן ובעיקר בשכרו הגבוה ומבקש להשתחרר מעולו בדרכים לא לגיטימיות, לא הוגנות ולא חוקיות". רוזן מפרט כי הפועל מנעה את השתתפותו של כהן באימוני הקבוצה ומחנה האימונים בחו"ל, והפקירה אותו "תוך הבעת אדישות מוחלטת וחוסר אכפתיות כלפי השחקן". בשל כך, דורש רוזן את שיחרורו לאלתר של כהן, "ללא כל תמורה, דרישה או תנאי, תוך הבטחת מלוא תנאיו הכספיים מכוח ההסכם". הדברים נסמכים בכתב התביעה במובאות מתקנון פיפ"א (סעיף 15, שמורה כי שחקן יכול לבקש את שיחרורו אם נטל חלק בפחות מ-10% ממשחקי המועדון).

לטענת התביעה, לאחר פציעתו של כהן במשחק הליגה האירופית מול ויקטוריה פלזן בעונה החולפת, "הפך השחקן לאבן רחיים על צווארו של המועדון", ומאותו רגע ועד לסיום העונה לא שותף במשחקי הקבוצה. התביעה ממשיכה וטוענת כי הדבר נבע מהפרמיות הגבוהות להן זכאי כהן.

לטענת כהן, העובדה כי נמנע ממנו לשחק על אף שהחלים, מנעה ממנו לקבל שכר בגין צבירת 34 נקודות ליגה שעל כל אחת מהן היה אמור לקבל 11,115 שקל (מעל 33 אלף שקל לכל נצחון ליגה), "מטעמים לא מקצועיים ולא עניינים עקב רצון לחסוך את שכרו הגבוה".

לטענת כתב התביעה לא הוזמן כהן לתחילת אימוני הקבוצה ב-17 ביוני העונה, בניגוד לשחקני חוזה אחרים ואיש לא שוחח איתו על כך. כשדרש כהן להתאמן, הוא הוזמן לאימוני בוקר עם מאמן השוערים יום טוב טליאס, ללא צוות רפואי נלווה. הדברים, לטענת כתב התביעה, הסבו לכהן נזק מקצועי ותדמיתי גדול.

הפועל ת"א מסרה בתגובה: "כתב התביעה טרם הגיע אלינו".