מגזין הגברים "Maxim" מוצע למכירה ב-20 מיליון דולר

מדובר בכעשירית משווי המגזין לפני 6 שנים ■ צפוי להפסיד השנה 3-5 מיליון דולר

6 שנים אחרי שנרכש ב-250 מיליון דולר, מגזין הגברים "Maxim" שווה היום פחות מעשירית - כך עולה מהצעות הרכש שהמו"ל Alpha Media Group קיבל באחרונה סביב 20 מיליון דולר, מאז שם את המגזין על המדף במארס השנה.

על-פי מגזין "AdAge", המו"ל, שנשלט על-ידי נושי המגזין חברת הפרייבט אקוויטי Cerberus Capital Managment, צפוי להפסיד השנה 3-5 מיליון דולר, זאת לאור ירידה בהיקפי הפרסום - מנוע הכנסות מוביל במגזין הגברים שנחשב לפופולרי במיוחד בעבר.

כמו בתחומים נוספים בעיתונות, גם במקרה הזה הקוראים והמפרסמים עברו לדיגיטל, שם התוכן חינמי ברובו, ועלויות הפרסום זולות יותר.

ההכנסות מפרסום במגזין המודפס רשמו ירידה של 18% לכדי 112 מיליון דולר בשנה שעברה לעומת ירידה ממוצעת של 2.9% בכל ענף המגזינים. ברבעון הראשון השנה רשם המגזין ירידה של 45% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל אשתקד והכניס לקופה 13.1 מיליון דולר. בנוסף, נרשמה ירידה של 20% במספר המנויים ל-2 מיליון מנויים, לצד ירידה של 22% בעמודי המודעות במגזין.

"ב'Maxim' לא מגיבים על שמועות או ספקולציות, אבל אנחנו כן יכולים לאשר שהמגזין נמצא בשיחות עם קבוצה חזקה של רוכשים פוטנציאליים", נמסר בתגובה מהמו"ל.

המגזין השקיע מאמצים בשנים האחרונות כדי להרחיב את הפעילות בדיגיטל ובעיקר בעולמות הווידיאו. כך, סרטוני הווידיאו של המגזין ניתנים לצפייה בפלטפורמות שונות, בהם יו-טיוב ו-Xbox Live. בנוסף, מספר מנויי מהדורת האייפד הוא השני בגודלו בתעשייה, אחרי המגזין "Game Informer".

המו"ל הבריטי פליקס דניס ייסד את מגזין "Maxim" ב-1995. ב-2007 הוא מכר אותו ב-250 מיליון דולר ל-Quadrangle Capital Partners, כולל המגזינים "Blender" ו-"Stuff" שנסגרו מאז בעקבות המשבר הכלכלי בארה"ב.

ב-2009 החליטו ב-Quadrangle להפסיק להחזיר את ההלוואה שלקחו לרכישת המגזין בהיקף של 160 מיליון דולר, מה שהביא את המגזין לידי הנושים חברת Cerberus.