נעילה חיובית בוול סטריט; ה-S&P והדאו ננעלו בשיא חדש

יו"ר ה'פד' הצהיר אתמול כי "לא תהיה העלאה אוטומטית בשיעורי הריבית" ■ מאקרו: תביעות האבטלה השבועיות טיפסו ב-16,000 לשיא של חודשיים ■ מיקרוסופט הודיעה על שינויים ארגוניים נרחבים

המסחר בוול סטריט (ה') נחתם בעליות שערים חדות שהובילו את מדדי ה-S&P 500 והדאו ג'ונס לשיאים חדשים. זאת לאחר שאתמול יו"ר ה'פד' בן ברננקי הרגיע את השווקים כאשר טען כי המדיניות המרחיבה לא תיפסק בקרוב.

"זה נראה, מריח ומרגיש כמו כיסוי עצום של פוזיציות שורט", טוען ארט קאשין, מנהל השקעות ב-UBS, שהוסיף ואמר כי בשבוע הבא המסחר בשבוע הבא עלול להיות תנודתי הרבה יותר.

כאמור, יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, חזר והדגיש אתמול את עמדת הבנק המרכזי, כי לא מתוכננת העלאת ריבית בתקופה הקרובה, גם אם יעד האבטלה יושג, של 6.5%. הריבית האמריקנית אפסית כיום, כחלק מהמדיניות המוניטרית של ה'פד'. בנאום שנשא אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט, אמר ברננקי כי "לא תהיה העלאה אוטומטית בשיעורי הריבית כאשר האבטלה תגיע ל-6.5%".

בדבריו הוא ביקש להבהיר ביתר שאת את מדיניות ה'פד', אשר מזרים לשוק מדי חודש 85 מיליארד דולר ברכישות אג"ח, שאמורות להפסק לחלוטין עם השגת יעד האבטלה. "בהנתן חולשת שוק העבודה והאינפלציה נמוכה, ייתכן ורק הרבה אחרי שנגיע ל-6.5% שיעורי הריבית יגיעו לרמה משמעותית", הוא אמר.

רן שחר, מנהל השקעות ראשי באלפא פלטינום ניהול השקעות, מציין היום כי "ברננקי נתן צפירת הרגעה לשווקים. לדבריו, אנו רואים התאוששות בשוק התעסוקה, אך מחכים לראות התאוששות יציבה, מה שיכול לקחת זמן. נאום זה הרחיק את המועד של הקטנת הקלה הכמותית ע״י הפד. ההודעה של ברננקי הגיעה בסיומו של יום סוער במיוחד באג״חים, דבר שגרם לירידת התשואות מ-2.69 ל-2.57 באג"ח ל- 10 שנים. סביר להניח ששוק האג"ח ימשיך להגיב ברגישות יתר לכל רמז של הפד על צמצום הזרמת הכסף לשווקים ולכן אנו צפויים לתנודתיות רבה של התשואות. כמו כן, ההודעה הביאה להיחלשות הדולר מול המטבעות המובילים וסביר להניח שנמשיך לראות תנודתיות רבה גם בתחום זה".

בזירת המאקרו התפרסמו כמדי שבוע ב-15:30 התביעות הראשוניות לדמי אבטלה, שהפתיעו ועלו ב-16,000 ל-360 אלף תביעות. צפי האנליסטים בשוק עמד על עלייה ל-345 אלף תביעות. ב-21:00 התפרסם נתון המאזן התקציבי החודשי, שהצביע על עודף תקציבי של 117 מיליארד דולר ביוני - שיא של כ-5 שנים. זאת כאשר הצפי בשוק עמד על עודף של כ-115 מיליארד דולר ביוני.

בקשה לכינוס נכסים באלווריון

ענקית התוכנה מיקרוסופט הודיעה היום על שינויים ארגוניים נרחבים, כך עולה ממזכר ששלח המנכ"ל לעובדי החברה. השינויים כוללים איחוד של חטיבות והתמקדות בפעילות של מחשוב ענן, מערכות הפעלה וסלולר.

המתכות היקרות, בהובלת הזהב, רושמות היום עלייה חדה, שמשפיעה גם על מחירי המניות הפועלות בתחום. נציין את ניומונט , באריק גולד וסילבר וויטון (סימול: SLW).

אתמול לאחר סיום המסחר דיווחה Yum! Brands, Inc על ירידה ברווח למניה ל-56 סנט למניה ברבעון השני לעומת 67 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים ציפו לרווח של 54 סנט למניה.

בית ההשקעות אופנהיימר צופה שיפור בעסקי צ'ק פוינט במחצית השנייה של השנה, וחוזר על המלצת הקנייה שלו למניה במחיר יעד של 56 דולר, מחיר המשקף אפסייד של 6% על מחירה בנאסד"ק. זאת, במסגרת סקירה על המניה לקראת דוחות הרבעון השני בוול סטריט, בעוד שבוע. באופנהיימר צופים כי תוצאותיה של צ'ק פוינט ברבעון השני "יהיו בהתאם לתחזיות החברה, הכנסות בטווח של 320-350 מיליון דולר ורווח non GAAP של 0.76-0.84 דולר למניה.

סוף הדרך של אלווריון קרב? הבוקר הגיש בנק סיליקון ואלי (SVB) בקשה לכינוס נכסים של החברה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בטענה כי אלווריון חייבת לבנק סכום של מעל 3 מיליון דולר, אותו היא איננה מסוגלת להחזיר. (לכתבה המלאה)

חברת אורבוטק , בהובלת אשר לוי, הודיעה היום על הקמת שתי יחידות חדשות, יחידת "אסטרטגיה ופיתוח עסקי" ויחידת "מוצר גלובלי" אשר יתמכו בתהליכי הצמיחה בחברה.