אלון חסן פקד עובדים לעבודה; יחימוביץ': אדם מושחת

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד נכנס היום לבית מפלגת העבודה ברחוב לה גווארדיה בת"א, והניח במזכירות ארגז ובו מאות טפסים של מתפקדים ■ אלא שאם יוקדמו הפריימריז במפלגה לנובמבר - לטפסים של חסן לא יהיה ערך בינואר

נמשך הקרב בין יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, לבין יו"ר מפלגת העבודה: היום (ה') הגיע הראשון אל בית מפלגת העבודה ברחוב לה גווארדיה שבתל-אביב ובידו ארגז ובו מאות טפסים של מתפקדים. זאת לאחר שבתחילת השבוע הודיע חסן כי הוא פוקד מאות עובדים בנמל כדי שיצביעו נגד יו"ר המפלגה, שלי יחימוביץ', שהתבטאה נגדו וקראה לפיטוריו.

עם זאת, ככל הנראה רק דבר אחד עלול להעיב על השמחה של אלון חסן - העובדה כי על-פי חוקת מפלגת העבודה, יכול מתפקד להצביע רק בחלוף חצי שנה מיום התפקדותו. אם אכן יוקדמו הפריימריז במפלגה לחודש נובמבר - טפסי ההתפקדות שהניח היום אלון חסן במזכירות המפלגה לא יוכלו להשפיע על תוצאות הבחירות המוקדמות לראשות המפלגה.

ח"כ יחימוביץ' מסרה בתגובה כי "אלון חסן גרם נזק שלא יסח לעבודה המאורגנת בישראל. מדובר באדם מושחת שאינו מייצג שום עובד בישראל". עוד הוסיפה יחימוביץ', כי "הזמנים השתנו וחברי מפלגת העבודה הם אנשים חופשיים ואידיאולוגיים שאינם סרים למרותו של קבלן קולות כזה או אחר, ואני משוכנעת שהתנהגותו הבריונית של חסן מעוררת בהם סלידה".

תגובתו של אלון חסן טרם התקבלה.

אחרי הכתבה ששודרה ב"אולפן שישי" על התנהלותו של אלון חסן כיו"ר ועד העובדים, קראה לו יו"ר העבודה יחימוביץ' "ללכת הביתה" בעמוד הפייסבוק שלה. בוועד זעמו וטוענים שיחימוביץ' ניצלה את הכוח שלהם ערב הבחירות, וכעת היא "זורקת" אותם. כ-600 מעובדי הנמל כבר התפקדו למפלגת העבודה כדי שיוכלו להצביע בבחירות ליו"ר המפלגה, והם קוראים גם לפקוד את בני המשפחה והחברים שלהם למפלגה.

האם המהלך שלהם יעבוד? לא בטוח. הבחירות המקדימות ליו"ר המפלגה אמורות להתקיים רק בעוד תשעה חודשים, אך סביר להניח שהם יוקדמו בשל רצונה של יו"ר העבודה להיבחר מחדש ולחסל את ההתנגדות במפלגה לפני שהמועמדים האחרים יספיקו לצבור כוח.

כך, נראה שאלה שמתפקדים כעת למפלגה לא יוכלו לקחת חלק בבחירות ולהשפיע על מי שייבחר להנהיגה. אמנם העלות של ההתפקדות אינה גבוהה, 75 שקלים, אך גם העובדה שהם לא יוכלו להצביע כעת לא מונעת מהם לנסות להעביר את המסר לח"כ יחימוביץ': הוועד לא שוכח את "הבגידה" שלה, והוא יחכה להזדמנות כדאי להרע לה בתוך המפלגה.