על רקע המאבק עם חסן: הפריימריז לראשות העבודה הוקדם

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' הודיעה הבוקר על הקדמת הבחירות הפנימיות לראשות המפלגה ל-14 בנובמבר

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ שלי יחימוביץ', הודיעה הבוקר (א') על הקדמת הבחירות הפנימיות לראשות המפלגה ל-14 בנובמבר. על-פי חוקת מפלגת העבודה, הפריימריז לראשות המפלגה מתקיימים 14 חודש לאחר הבחירות הכלליות לכנסת אם המפלגה אינה מפלגת השלטון.

במפלגה מעריכים כי יחימוביץ' מבקשת להקדים את הבחירות הפנימיות על מנת למנוע ממועמדים חיצוניים דוגמת גבי הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, ששמו הוזכר בעבר כמי ששוקל להתמודד על ראשות העבודה, להתארגן ולהעמיד את עצמו לבחירה. לפי שעה צפויים להתמודד על ראשות העבודה, פרט ליחימוביץ', גם ח"כ בוז'י הרצוג, אראל מרגלית ואיתן כבל.

"אני קוראת לכל מי שמעונין בכך, וכל מי שרואה עצמו ראוי להנהיג את מפלגת העבודה - להציג מועמדות, ולהתמודד. ואני מדגישה: דלתנו פתוחה, אין תקופת צינון לכהונה של מנהיג או מנהיגת המפלגה", אמרה היום יחימוביץ' במסיבת עיתונאים שכינסה על מנת להכריז על הקדמת הבחירות.

"מפלגה שמאמינה בדמוקרטיה חייבת להיות דמוקרטית בעצמה. כמפלגה דמוקרטית יש לנו חוקה, היא קובעת שבתוך 14 חודשים מיום הבחירות יתקיימו פריימריז לראשות המפלגה.אנחנו פועלים בהתאם לחוקה שלנו, ואחרי סבב מאוד יסודי של התייעצויות ושיחות עם חברי הכנסת, ועם הנהגת השטח של המפלגה, אנחנו מתכוונים לכנס בהקדם את ועידת המפלגה, ולבקש לקבוע מועד לפריימריז, אחרי הבחירות לרשויות המקומיות. בפריימריז האלה אבקש את שוב את אמונם ואת תמיכתם של עשרות אלפי חברים במפלגת העבודה, אנשים טובים, מעורבים, ערכיים, שבוחרים באופן חופשי, חשאי, עצמאי ודמוקרטי את נבחריהם", המשיכה יחימוביץ'.

לדבריה, "אנחנו נקיים מערכת בחירות הוגנת, ומכובדת, אבל גם שוקקת חיים, על דרך, על אידיאולוגיה, על מנהיגות, ועל כל מה שחברי המפלגה יחליטו שהוא נכון וחשוב. את מערכת הבחירות שלנו נתחיל עם סיומו של המאבק שלנו על תקציב הגזרות על חוק ההסדרים. בתום הבחירות הפנימיות האלה נקבל את הכרעת הבוחרים, נשאיר מאחורינו את כל ההתמודדויות הפנימיות, ונמשיך מחוזקים ומאוחדים בדרך הארוכה שיש לנו לעשות".

יחימוביץ' הוסיפה כי "את כל ההתמודדויות הפנימיות, שהן לגיטימיות ונחוצות כאוויר לנשימה במפלגה דמוקרטית - צריך לסיים ולהשאיר מאחורינו. יש לנו יעדים לאומיים חשובים, הדרך שלנו ברורה וצלולה, יש לנו מפלגה חיה, מחוזקת, פעילה ומאוד מגובשת אידיאולוגית, ויש לנו סיעה מצויינת. את כל האנרגיות האלה חייבים להפנות רק החוצה, מוקדם ככל האפשר. מפלגת העבודה תהיה הראשונה במפה הפוליטית לסיים את הבחירות הפנימיות שלה ולהתמקד בבניית אלטרנטיבה פוליטית ואידיאולוגית לממשלה. התמודדויות פנימיות הן טובות ונחוצות והכרחיות, תכליתן לבחור מנהיג או מנהיגה".