אחרי 13 שנה: פליינג קרגו מכרה את אחזקותיה במכבי ת"א כדורסל

איש העסקים אבי רייך, שהחזיק דרך חברת השילוח בכ-5%, עזב את "קבוצת שמעון מזרחי", שכוללת כעת רק את יו"ר הצהובים ואת דייויד סלומון

השינויים שעבר לאחרונה מועדון הכדורסל מכבי ת"א בתמונת הבעלות עם כניסתם של שני המשקיעים החדשים, בן אשכנזי וריצ'ארד דייץ', הביאו לשינוי נוסף. איש העסקים אבי רייך שהחזיק באמצעות חברת פליינג קרגו ("פדקס ישראל") שבבעלותו בכ-5% ממניות המועדון, מכר בימים האחרונים את אחזקותיו.

יש לציין כי מבחינת השליטה במכבי ת"א אין למהלך האחרון משמעות ממשית, והוא חלק משינוי מבני בלבד בתוך קבוצת שמעון מזרחי.

בתוך קבוצות הבעלות היה רייך חלק מקבוצת שמעון מזרחי ("ניוקו ספורט בע"מ"), שהתחלקה באופן שווה בין מזרחי, איש העסקים האמריקאי דייויד סלומון, ורייך - ושמחזיקה נכון להיום ב-14.5% ממכבי ת"א. המשמעות היא שמזרחי ודייויד סולומון נותרים הבעלים היחידים בתוך קבוצת "ניוקו", ומגדילים את אחזקותיהם בתוך הקבוצה.

העזיבה של פליינג קרגו ורייך היתה טבעית, לאור העובדה שבשנתיים האחרונות הפסיק רייך להיות מעורב בקבוצה. כחלק מתהליך זה אף עזב רייך במהלך 2010 את תפקידו כאחראי על מחלקת הנוער במכבי ת"א, ולפי גורמים במועדון "כבר תקופה ארוכה שמלבד אחוזי בעלות הוא למעשה לא קשור לקבוצה".

קבוצת שמעון מזרחי עברה שינויים גדולים מאז הפכה מכבי ת"א לחברה פרטית בשנת 2000. באותה שנה כללה קבוצת מזרחי לא פחות משישה בעלים שהתחלקו ב-31% מהבעלות במכבי ת"א - שמעון מזרחי, הרצל חבס, אודי אנג'ל, מוני פנאן, רוני שאטן ופליינג קרגו; בקיץ 2003 עברה מכבי את הזעזוע הגדול ביותר מבחינת הבעלות, כאשר את קבוצת מזרחי עזבו באותו קיץ אנג'ל, שאטן והרצל חבס; בינואר 2009 עזב גם מוני פנאן את קבוצת מזרחי כאשר מכר את אחזקותיו לדייויד סולומון, איש העסקים מטקסס. כעת החליט גם אבי רייך, השריד האחרון מלבד שמעון מזרחי לקבוצת "ניוקו ספורט" המקורית משנת 2000, למכור את אחזקותיו.