יח"צ המכביה לעיתונאי הספורט: 1,000 שקל אם תבואו לסקר

לעיתונאי הספורט שהוזמנו לסקר אירוע לקראת פתיחת המכביה הובטח "וואוצ'ר על סך 1,000 שקל לקניות בעזריאלי" ■ g-group בתגובה: "הוספנו אפס בטעות"

מנהג שכיח אך שנוי במחלוקת הוא שבמסיבות עיתונאים נהוג לעיתים חלוקת מתנות לעיתונאים המגיעים אליהן כדי לסקר. העניין האתי נשכח בצד, אך לרוב שווי המתנות אינו גבוה במיוחד.

בסוף השבוע האחרון מישהו כנראה הגזים עם המתנות לעיתונאים וגם עם הסלקציה שעשה ביניהם. קבוצת קניוני עזריאלי החליטה להשיק הערב (א') בקניון עזריאלי בתל-אביב אירוע קוקטייל לקראת פתיחת המכביה, בהשתתפות כדורסלני עבר, בהם עודד קטש, דורון ג'מצי ואחרים.

ההזמנה נשלחה למגוון עיתונאים באמצעות משרד יחסי הציבור של קבוצת קניוני עזריאלי, ליאת אריאב תקשורת, בעוד החלטה משותפת הביאה לכך שאל עיתונאי הספורט יפנה משרד g-group, שאחראי על יחסי הציבור של המכביה.

באופן מפתיע, בהודעת המייל שנשלחה על-ידי תקציבאי במשרד g-group התווסף משפט מודגש היטב, שלפיו "כל עיתונאי שיגיע יקבל במתנה וואוצ'ר על סך 1,000 שקל לקניות בעזריאלי".

הכוונה היא לעיתונאי ספורט בלבד, שכן בהודעה לעיתונות שהוציא משרד יחסי הציבור של קבוצת קניוני עזריאלי כלל לא נכתב המשפט הנ"ל.

מתנה בסך 1,000 שקל לעיתונאי, ולו רק בשביל להגיע למסיבת עיתונאים, היא חריגה בהחלט - אפילו בקנה-מידה עולמי.

במשרד "ליאת אריאב תקשורת" הסבירו כי ההודעה כאמור לא יצאה מהם, וכי הם אמנם נשאלו אודות חלוקה אפשרית של ואוצ'רים ואכן נאותו לכך, אך נקבו בסכום של 100 שקל בלבד.

במשרד g-group ציינו כי נעשתה טעות בהודעה שנשלחה והתווסף בטעות אפס למספר. עם זאת, במשפט המקורי נכתב "1,000 שקל", כך שלא רק שהתווספה הספרה אפס אלא גם התווסף פסיק לאחר שלושת האפסים.

יתרה מזאת, בתגובה לשאלה אם נשלחו מייל לעיתונאי הספורט המעדכן על הטעות במייל המקורי, נמסר כי אכן נשלחה הודעת תיקון לעיתונאים. הודעה זו הגיעה בסופו של דבר אל יעדה, אך זאת מספר ימים לאחר שליחת ההודעה המקורית, מבלי לשים לב לטעות לכאורה.

מנכ"ל אגודת העיתונאים תל-אביב, יוסי בר-מוחא, רואה בתופעת מתן מתנות לעיתונאים תופעה שיש לגנותה. "התופעה שבה עיתונאים בתחומים כמו ספורט, רכב, צרכנות, אופנה, שיווק, קוסמטיקה וכדומה מקבלים שוחד במלוא מובן המילה היא תופעה קלוקלת, תופעה מושחתת, תופעה שיש להוקיע אותה. לא הגיוני שדברים כאלה יקרו, בעוד אנחנו העיתונאים מטיפים מוסר לכל מאן דהוא שמקבל טובת הנאה או שוחד".

בר-מוחא הוסיף: "אני לא מאמין שהייתה כאן טעות. אני מעריך שהיה מדובר ב-1,000 שקל ולא ב-100 שקל".

מהנהלת קבוצת עזריאלי נמסר בתגובה כי "כמדיניות, הקבוצה מסתייגת ממתן הטבה לעיתונאים כחלק מהזמנתם לאירועים תקשורתיים. אירוע זה טופל על-ידי משרד יחסי הציבור של המכביה. אנו נבדוק את הנושא ונפיק הלקחים".