יד ושם: רביעי מתוך 25 המוזיאונים המומלצים באתר טריפ אדווייזר

הדירוג נשען על ביקורות ותגובות של תיירים מרחבי העולם, שכתבו בין היתר "לא מקום קל לבקר בו אבל אי-אפשר לחשוב על מקום חשוב יותר ללכת אליו"

אתר התיירות האינטרנטי הפופולרי TripAdvisor דירג את יד ושם במקום הרביעי ברשימת המוזיאונים המומלצים בעולם, מתוך 25 מוזיאונים. בתוך ירושלים דורג יד ושם במקום הראשון מבין 146 האתרים המומלצים לביקור בעיר.

הדירוג נשען על ביקורות ותגובות של תיירים מרחבי העולם, שכתבו בין היתר "לא מקום קל לבקר בו אבל אי-אפשר לחשוב על מקום חשוב יותר ללכת אליו", וכן שיבחו את "התצוגות המרגשות והאינפורמטיביות" וסיפרו שהביקור ביד ושם הוא "חוויה רגשית, חינוכית ומעוררת השראה" ו"חובה לראות" לכל מי שמבקר בישראל. TripAdvisor העניק ליד ושם גם את פרס ההצטיינות לשנת 2013 המוענק למוסדות הזוכים בהתמדה בביקורות יוצאות דופן מהמבקרים בהם ושומרים על דירוג כולל של ארבעה כוכבים ומעלה, מחמישה אפשריים, בדירוג המצטבר של המטיילים באתר. מדי שנה מבקרים ביד ושם כמיליון מבקרים, מרביתם תיירים. באחרונה נפתחה בביתן התערוכות ביד ושם תערוכה חדשה: שומר אחי אנוכי - 50 שנות הוקרה לחסידי אומות העולם. שני מוזיאונים נוספים ברשימה העוסקים בשואה הם: מוזיאון השואה במחנה ההשמדה אוושוויץ-בירקנאו בפולין (מקום 10); ומוזיאון השואה בוושינגטון (מקום 16).

את המקום הראשון תופס מוזיאון ההרמיטאז' בסנט פטרסבורג, רוסיה. "כל היופי של העולם במקום אחד", כתבו גולשי האתר. האוסף הכביר של המוזיאון מוצג בשישה מבנים, שהראשי שבהם הוא ארמון החורף ששימש כמקום מגוריהם הרשמי של הצארים הרוסים. במקום השני מדורג המוזיאון הלאומי לאנתרופולוגיה במקסיקו סיטי.