כתב אישום: תיאמו הצעות ב-18 מכרזים לשירותי גיזום עצים

עפ"י כתבי האישום, 45 הנאשמים הציגו מצגים כוזבים בפני עורכי המכרזים כאילו מתקיימת ביניהם תחרות, כאשר בפועל הם סיכמו ביניהם מראש מי יזכה בכל מכרז

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ורשות ההגבלים העסקיים הגישו היום (ב') לבית משפט המחוזי בירושלים 3 כתבי אישום נגד 45 נאשמים, ביניהם חברות בענף גיזום העצים.

כתבי האישום מתייחסים לתיאום ההצעות שהוגשו ב-18 מכרזים לשירותי גיזום עצים, שנערכו על-ידי חברת החשמל ועל-ידי עיריות תל-אביב, חיפה, פתח-תקווה ואור-עקיבא, בעיקר בשנים 2009 ו-2010.

היקפם הכספי המצטבר של המכרזים שתואמו, על-פי הנטען בכתבי האישום, מגיע לעשרות מיליוני שקלים.

על-פי עובדות כתבי האישום, הציגו הנאשמים, במסגרת תיאום ההצעות במכרזים, מצגים כוזבים בפני עורכי המכרזים, כאילו מתקיימת תחרות ביניהם, כאשר בפועל הם סיכמו ביניהם מראש מי יזכה בכל מכרז.

מרבית הנאשמים מואשמים בעבירות של עשיית הסדר כובל בניגוד לחוק ההגבלים העסקיים ובעבירות של קבלת דבר במירמה. חלק מהנאשמים מואשמים בעבירות נוספות, ביניהן עבירות על חוק איסור הלבנת הון.

בינתיים, לפני כשבוע גזר בית משפט המחוזי בירושלים את דינו של קבלן הגיזום יוסף מסלאתי, שהואשם בכתב אישום נפרד, לאחר שהגיע להסדר טיעון עם התביעה. מסאלתי היה מעורב באישום אחד בלבד, ובאופן יחסי היה גורם שולי בקרטל. על רקע זה, נגזר עליו במסגרת הסדר הטיעון עונש מאסר של 3 חודשי מאסר שירוצה בעבודות שירות, קנס של 30,000 שקל ומאסר על-תנאי.

פרשת תיאום המכרזים בענף גיזום העצים נחקרה על-ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה של משטרת ישראל, יחד עם מחלקת החקירות של רשות ההגבלים העסקיים. עם סיום החקירה, הועבר חומר החקירה למחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה ולמחלקה המשפטית של רשות ההגבלים העסקיים, המטפלות בתיק בשיתוף-פעולה.