קבאני לפ.ס.ז' תמורת 63 מיליון אירו? "מחיר אבסורדי"

מלך השערים של הסרייה A מצטרף לאלופת צרפת; נשיא נאפולי מודה כי עשה עסקה מצוינת: "צ'לסי, סיטי וריאל מדריד לא היו משלמות סכום כזה"

אדינסון קבאני, שחקנה של נאפולי בשלוש העונות האחרונות, יהפוך השבוע להעברה הגדולה ביותר של קיץ 2013: פריס סן-ז'רמן הפעילה את סעיף השחרור שלו מהמועדון האיטלקי, שעמד על 63 מיליון אירו.

חלוץ נבחרת אורוגוואי כבר נחת בעיר האורות, ויחתום רשמית באלופת הליגה הצרפתית מיד לאחר שיעבור את הבדיקות הרפואיות. בכך, הוא ינפץ את שיא ההעברות של חלון ההעברות הנוכחי, ושל הליגה הצרפתית בכלל, ששייך לרדמאל פלקאו הקולומביאני (עבר מאתלטיקו מדריד למונאקו תמורת 60 מיליון אירו).

קבאני, 26, הפך למכונת שערים מאז עבר מפאלרמו לנאפולי ב-2010: ב-138 הופעות בכל המפעלים במדים הנאפוליטנים, הוא כבש 104 גולים.

קבאני יהפוך לרכש הראשון של פ.ס.ז' בקיץ הנוכחי, בו המועדון היה עסוק עד כה בעיקר בחילופי שלטון בצוות המקצועי של הקבוצה (המאמן קרלו אנצ'לוטי עזב לריאל מדריד, לורן בלאן הגיע במקומו, וגם המנהל הספורטיבי לאונרדו עזב). הקבוצה, שזכתה בעונה החולפת באליפות ה"ליג 1" לראשונה מאז 1993, השקיעה הון תועפות ברכישת שחקנים חדשים מאז רשות ההשקעות של ממשלת קטאר (QIA) רכשה אותה ב-2011: סכום כולל המוערך על-ידי אתר transfermarkt ב-253 מיליון אירו, עבור שחקנים כגון זלאטן איברהמוביץ', חבייאר פאסטורה, אזקיאל לאבצי וטיאגו סילבה. עם רכישתו של קבאני, יחצו הבזבוזים של QIA על רכש את רף ה-300 מיליון אירו.

אגב, מי שבחר ללגלג על סכום ההעברה העצום של קבאני הוא זה שמכר אותו - נשיא נאפולי, אאורליו דה לאורנטיס. "אתה לא יכול לקנות כל דבר שזז, כי זה בעייתי מבחינה אתית", מצוטט טייקון הקולנוע באתר goal.com. "הבעיה עם מועדונים כאלו (כמו פ.ס.ז') היא שהם נשלטים על-ידי עסקים שמנוהלים על-ידי נשיאים, שמוכנים לשלם סכומים אבסורדים. אני בטוח שמנצ'סטר סיטי, צ'לסי וריאל מדריד לא היו משלמות 63 מיליון אירו על קבאני".

דה לאורנטיס הוסיף: "בכל שנה של קבאני במועדון נאלצתי להעלות את המחיר שלו. המחיר המריא כל כך גבוה, עד לנקודה בה הוא יותר גבוה מהסכום שבאיירן מינכן הכניסה העונה בעקבות הזכייה שלה בליגת האלופות".