שכחת התינוקות ברכב: שלטים עם מוצץ וכיתוב "לא תשכח"

במועצת בנימין, בה נשכחו שני ילדים לאחרונה ברכב ומתו, כינסו דיון חירום להתמודדות עם התופעה ■ אחת ההחלטות שהתקבלה: להציב שלטים ביישובים עם הכיתוב "לא תשכח", כשברקע ציור של מראה קדמית שרואים דרכה מוצץ של ילד

אחרי שני האסונות של שכחת תינוקות ברכב באזורם, במועצת בנימין כינסו היום (ג') דיון חירום. אחת ההחלטות שהתקבלו בדיון היתה הצבתם של שלטים גדולים ביישובים ועליהם כתוב: "לא תשכח", כשברקע ציור של מראה קדמית ברכב שרואים בעדה מוצץ של ילד בספסל האחורי.

"אני פונה אליכם בבקשה למשנה זהירות ותשומת-לב", כתב אתמול ראש המועצה לתושבים, לאחר שתינוקת נוספת מתה כשנשכחה ברכב ביישוב דולב. לדבריו, ימי החופש הגדול, יחד עם החום הכבד, דורשים מההורים להכפיל ולשלש את הזהירות.

"אני פונה גם אל מדריכי הקייטנות, הסייעות והמטפלות - להגדיל ראש, לשים לב מי מהילדים לא הגיע, ולברר בשל מה", הנחה ראש המועצה אבי רואה, "ההורים, בהתאם, מתבקשים לעדכן על היעדרות".

ביישוב דולב מתקשים לעכל את האסון הכבד שפקד אותם אתמול, בעקבות מותה של הפעוטה בת השנתיים, ברכב של אביה בחום הלוהט. "הייתי בבוקר במקום וראיתי את האוטו שלו חונה ועכשיו אני אומר לעצמי, 'וואי, היא הייתה בפנים'", סיפר אתמול לחדשות 2 באינטרנט, יעקב נתניהו, יו"ר ועד היישוב דולב וידיד המשפחה האבלה.

נתניהו סיפר כי שוחח עם אמה של הפעוטה לאחר האסון. "הם גמורים ושבורים ואנו צריכים לדאוג שהם יחזיקו מעמד. זו משפחה עם שישה ילדים. צריכים לעשות משהו ברמת היישוב וברמת המועצה, אבל אם אתמול זה קרה ועכשיו זה קורה שוב - אני לא יודע אם משהו שיעשו יעזור. אולי הפתרון הוא טכנולוגי".

ראש המועצה למטפלות: "יכולות להציל חיים"

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה הצטרף אתמול לקריאה של מועצת בנימין, והנחה את המטפלות במעונות ליצור קשר עם ההורים במידה שילד לא הגיע למעון עד השעה תשע בבוקר. "אנחנו כואבים את כאבם של כל המשפחות שקרה להן האסון הנורא הזה ומבקשים למנוע את האסון הבא", אמר. "הפעולה של המטפלות יכולה להציל חיים".

האירוע הקשה התרחש אתמול, כשעוברי אורח הבחינו בתינוקת כשהיא שוהה בתוך הרכב הנעול. מקץ דקות ארוכות של ניסיונות לפרוץ את הרכב הממוגן ולשבור את שמשותיו - הצליחו האזרחים לחלץ את הילדה - אך זה היה כבר מאוחר מדי. הפרמדיקים ניסו לבצע בה פעולות החייאה - אך ללא הועיל. מחקירה ראשונית עולה כי האם הגיעה לגן, ומשראתה שבתה אינה שם - התקשרה לאביה, מנהל מוסד חינוכי שנכח באותה העת בפגישה - ונזכר היכן השאיר את בתו.