האוצר נגד ארדן: לא לעכב את התדרים לדור רביעי

משרד האוצר האוצר יוצא נגד כוונת שר התקשורת להקים צוות שיבחן נושא האנטנות, מחשש שהצוות יעכב פרסום המכרזים לתדרי דור 4 בסלולר

משרד האוצר נגד כוונת שר התקשורת גלעד ארדן למינוי צוות שיעסוק בנושא האנטנות הסלולריות, וזאת מחשש שהקמתו של הצוות יביא לידי עיכוב בהקצאת התדרים לדור הרביעי בסלולר.

כפי שנחשף ב"גלובס", שר התקשורת ארדן הקים צוות בינמשרדי שמטרתו להתמודד עם נושא האנטנות הסלולריות, ולבדוק האם ניתן להקים בישראל חברת תשתיות סלולרית שתמכור בסיטונאות את השימוש בתדרים לחברות, במקום שכל החברות יקימו כל אחת רשת עצמאית בדור הרביעי.

ארדן לא החליט סופית האם זה המודל שיונהג בישראל ולכן ביקש להקים צוות בינמשרדי שידון בנושא ויגיש המלצות. המטרה של ארדן היא לצמצם את מספר האנטנות הסלולריות בישראל, דבר שהוא מבורך מהרבה היבטים ועשוי גם להועיל לחברות הסלולריות שלא יתנגדו לחסוך בהוצאה שלהן על רכש תדרים ועל תחזוקת הרשת.

הבעיה במודל של ארדן היא זמן ההקמה של חברה כזו והעובדה שמדובר בהקמת מונופול תשתיות תקשורת - דבר שרשות ההגבלים העסקיים לא מתלהבת ממנו. בכל מקרה, בין אם מדובר במודל שמציע ארדן, או בכל מודל אחר, מה שברור הוא שהמשרד מתכוון לפעול באגרסיביות לצמצום מספר האתרים בישראל בין אם מדובר על שיתוף רשתות אקטיבי ובין אם מדובר על חיוב החברות לשתף אתרים.

ברקע הדברים עומדת ועדת המכרזים שאמורה לפרסם מדיניות הקצאת תדרים לדור הרביעי ולא סיימה את עבודתה. הוועדה התברברה חודשים ארוכים מכיוון שמשרד התקשורת לא רצה לקבל החלטה בעניין וכעת נאלץ ארדן להתמודד עם היעדר ההחלטה, כאשר כל החברות הסלולריות משוועות לתדרים לדור הרביעי מכיוון שהרשתות שלהן נסתמות.

תגובת משרד האוצר: "במשך השנה וחצי האחרונות פעלה ועדת מכרזים להקצאת תדרים לדור רביעי בראשות מנכ"ל משרד התקשורת. הוועדה סיימה זה מכבר את עבודתה וניתן לפרסם מכרז אשר יביא לקידום טכנולוגיית הסלולר בישראל. במקביל, הוקם במשרד לאחרונה צוות לבחינת מודלים לנושא הסדרת אנטנות סלולריות. מדובר בשני נושאים נפרדים, ומשרד האוצר רואה חשיבות רבה בקידום כל אחד מהם בהקדם. חשוב שלימוד נושא הסדרת האנטנות לא יביא לדחייה בהליך הקצאת התדרים למפעילים סלולריים".