בדיקת "גלובס": מהו סמארטפון האנדרואיד הטוב בשוק?

מבין 4 סמארטפוני אנדרואיד, דגם One של HTC עולה כל המתחרים - אך רק בפער קטן מגלקסי S4 ■ לאופטימוס G של LG יש יתרון במחיר, ואקספריה Z של סוני מצטיין בצילום

נקודת זמן זו מוצלחת במיוחד למי שמחפש סמארטפון מבוסס מערכת ההפעלה אנדרואיד, כשבארץ נמכרים הדגמים החמים. "גלובס" בדק את ארבעת הסמארטפונים המובילים היום בשוק האנדרואיד - סמסונג גלקסי S4, דגם One של HTC, אופטימוס G של LG ואקספריה Z של סוני מובייל.

מהבדיקה עלה שה-One של HTC והגלקסי S4 של סמסונג הם המכשירים הטובים בשוק, כאשר לכל אחד יש את החוזקות שלו, בעיקר בגלל המסך. שני הדגמים מציגים איכויות מעולות, כשב-S4 הצבעים יותר חיים ובוואן יותר טבעיים. האחרון מנצח בקטגוריה הזו בהפרש קל.

מבחינת עיצוב, ה-S4 אמנם קל מאוד, אבל עשוי מפלסטיק ומרגיש זול, בניגוד לוואן, שבנוי מאלומיניום ומעניק תחושה של איכות. אחד היתרונות של ה-One הוא הסוללה. הוא מדלג על הביצועים של כל המתחרים, מכיוון שהיא מחזיקה עד שעות הלילה הקטנות. מבחינת מצלמה, HTC מציע 4 אולטרה פיקסל, ו-S4 מציע 13 מגה פיקסל. במקרה הזה, סמסונג מציגה תוצאות טובות יותר.

אי אפשר להתעלם מהאופטימוס G המוצלח, שנמכר אצל היבואן רונלייט במחיר הגיוני של 2,500 שקל - יתרון למי שלא מוכן להשקיע יותר מ-3,000 שקל בסמארטפון.

רוב המכשירים המוזכרים בכתבה נמכרים בארץ כבר מספר חודשים. המחירים יורדים בהדרגה ובאופן קבוע. למשל, ה-S4 נמכר בעת השקתו ב-3,600 שקל דרך היבואן הרשמי, היום המחיר נמוך ב-200 שקל.

האקספריה Z והאופטימוס G הוזלו כבר ב-500 שקל. מדובר בירידת מחיר לא מבוטלת בתוך חודשיים-שלושה. המחירים בכתבה הם מחירי היבואנים הרשמיים, אך מי שירכוש את הסמארטפון בחברות הסלולר ישלם בדרך כלל יותר. סלקום גובה עוד 400 שקל על אקספריה Z ועוד 300 שקל על אופטימוס G. ה-S4 נמכר בסלקום במחיר זהה ליבואן סאני, ואורנג' גובה 130 שקל פחות. הוואן אצל רמי לוי יקר ב-20 שקל מבטאץ' גרופ.

HTC One - מסך מעולה ועיצוב מנצח

הוואן, שהושק באיחור בישראל, הוא פשוט סמארטפון מוצלח.

מסך: מעולה. 4.7 אינץ' ברזולוציה של 1920 על 1080 עם איכות פשוט מצוינת וטכנולוגיית המיגון גורילה גלאס 2 של קורנינג.

ממשק: ממשק ה-Sense 5 עוטף את האנדרואיד בגרסת 4.2.2 שנמצא כאן. מדובר באחד הממשקים הנוחים בשוק. עמוד הבית הוא ה-BlinkFeed המרכז הודעות מטוויטר, פייסבוק, אינסטגרם, לוח השנה ואתרי חדשות. התצוגה היא של תמונות בצורת אריחים שמגלגלים למטה. מדובר בדרך נוחה מאוד להתעדכן בחדשות.

עוד יכולת של HTC היא ה-Zoe - ממשק למצלמה המוסיף קטעי וידיאו קצרים מאוד לצילום תמונות, המוצגים בתצוגה מקדימה ומעשיר את חוויית העיון בגלריה. למרות הממשק המצוין, אי אפשר של להתייחס לנושא הגיור שסובל בחלק מתפריטי ההסבר ובמקומות שונים במקלדת. לחברה היה כל כך הרבה זמן לעבוד על המכשיר, שאפשר היה לצפות שהיא תספק גיור מושלם.

עיצוב ומידות: HTC אלופה בעיצובי המכשירים שלה. ה-One עשוי מחומרי אלומיניום נעימים למגע. בניגוד לדגמים אחרים, הרמקולים ממוקמים בחזית המכשיר משני הצדדים (סטריאופוני). מדובר ברמקולים באיכות מוצלחת שנותנים לוק מיוחד למכשיר הזה. המשקל סביר 143 גרם והעובי 9.3 מ"מ.

חומרה: מעבד מרובע ליבות במהירות 1.7 ג'יגה הרץ שעובד חלק. זיכרון 2 ג'יגה וזיכרון אחסון של 32 ג'יגה. אין חריץ הרחבה באמצעות כרטיס, אבל יש NFC.

מצלמה: HTC שילבה בוואן טכנולוגיה שהיא קוראת לה אולטרה פיקסל, שזה בעצם פיקסלים גדולים יותר. החיישן מגיע עם 4 אולטרה פיקסלים, התוצאות בהחלט טובות, אבל לא מצוינות באור יום. דווקא בלילה הוואן מצלם תמונות באיכות מפתיעה לטובה.

סוללה: 2300 מילי אמפר, הטובה ביותר שראינו בשוק (ללא יכולת החלפה). מחזיקה בשימוש אינטנסיבי ממוקדם בבוקר ועד מאוחר לילה, ועדיין נותרים אחוזים בודדים של אנרגיה לשימוש.

ציון: 9.5.

HTC
 HTC

סמסונג גלקסי S4 - ממשק טוב ויכולות חכמות

סמסונג השקיעה ביכולות שיבדלו את S4 מהמתחרים.

מסך: 4.99 אינץ' באיכות מצוינת ברזולוציית Full HD עם ציפוי הגנה נגד שריטות מסוג קורנינג גלאס 3.

מחוות הפעלה ויישומים: ב-S4 שולבו כמה גימיקים, כמו הפעלת פקודות מסוימות באמצעות הנעת היד מעל המכשיר. אפשר לענות כך לשיחה או לעבור למצב רמקול בנפנוף היד הלוך חזור. אופציות נוספות מאפשרות גלילת העמוד בדפדפן באמצעות הטיית הראש למעלה ולמטה. הרעיון נשמע טוב, אך בפועל הוא מרגיז.

יישומים מיוחדים: S Health הוא יישום פנימי, שמיועד לחובבי הבריאות. הוא מאפשר ספירת צעדים במשך היום וגם מעקב אחר צריכת הקלוריות של המשתמש, באמצעות הזנה עצמאית של המזון הנאכל במשך היום.

שלט: ה-S4 משמש גם כשלט רחוק אוניברסלי לטלוויזיה, הממיר, מקרן או סטרימר, באמצעות משדר אינפרה אדום המשולב בו.

עיצוב ומידות: ה-S4 עשוי מפלסטיק וזהה ל-S3. המשקל קל - 130 גרם והעובי 7.9 מ"מ.

חומרה: החומרה חזקה: שני מעבדים מרובעי ליבות במהירות 1.6 ו-1.2ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון. התקן אלחוטי מסוג NFC לחיבור לאביזרים שונים וגם טעינה אלחוטית (בהחלפת הכיסוי האחורי). נפח אחסון פנימי של 16 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס עד לנפח 64 ג'יגה. הבעיה הגדולה בחומרה, שהמכשיר מתחמם מהר מאוד.

מצלמה: 13 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש באיכות מצויינת באור יום וגם במקומות סגורים התוצאות היו טובות.

סוללה: הספק גבוה של 2,600 מיליאמפר, מחזיקה עד שעות הלילה.

ציון: 9.

סמסונג גלקסי S4
 סמסונג גלקסי S4

LG, דגם Optimus G - מתקדם במחיר הגיוני

אופטימוס G מוצלח מאוד ומביא את LG לנקודה שבה היא מסוגלת להתחרות בענף המקומי מול היצרניות הגדולות, במיוחד במחיר של 2,500 שקל.

מסך: מסך הסמארטפון מגיע בגודל 4.7 אינץ' ברזולוציה של 1280 על 768. התוצאות מוצלחות מאוד.

יכולות מיוחדות: יישום Q Slide מאפשר לעבוד על שני יישומים בו זמנית במכשיר. במצב הזה, אפליקציות מסוימות כמו מחשבון, דפדפן אינטרנט או לוח שנה יוצגו על גבי סרט או מסמך בו עובדים. האפליקציה הנוספת תוצג במראה קצת שקוף, כך שניתן יהיה לראות אותן יחדיו. אופציה נוספת במכשיר היא זיהוי פנים אוטומטי, המאפשר לסמארטפון לא להחשיך את המסך, כל עוד הוא מזהה שהמשתמש מסתכל עליו.

עיצוב ומידות: המכשיר מגיע בעובי 8.45 מ"מ, מצופה בזכוכית בשני צדיו. המשקל עומד על 145 גרם - לא קל במיוחד, אבל גם לא כבד.

חומרה: האופטימוס G כולל מעבד מרובע ליבות מסוג סנפדרגון S4 פרו במהירות 1.5 ג'יגה הרץ, 2 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 32 ג'יגה ללא יכולת הרחבה. התוצאות גם כאן טובות מאוד, המכשיר לא מגמגם, לא נתקע ועובד בצורה חלקה. בהחלט שאפו.

מצלמה: מצלמת 13 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי ופלאש. איכות התמונות טובה, אבל לא מצוינת. התמונות יצאו עם צבעים פחות חיים ממה שציפינו, ויש גם אפשרות לצלם תמונה בפקודה קולית, כמו להגיד "סמייל".

סוללה: סוללת האופטימוס מגיעה בהספק של 2100 מילי אמפר (ללא יכולת החלפה). התוצאות בסך הכול טובות. המכשיר החזיק לנו עד שעות הלילה הלא מאוחרות.

ציון: 8.5.

LG אופטימוס G
 LG אופטימוס G

סוני מובייל, אקספריה Z - היחיד הממוגן נגד מים

האקספריה Z הוא מכשיר מוצלח שמביא את סוני מובייל לקדמת הבמה. יש לו שתי בעיות משמעותיות מאוד: הסוללה מתחממת מהר מאוד והיא אוזלת מהר יותר מהדגמים המתחרים.

מסך: 5 אינץ' בתקן HD, ברזולוציה של 1080 על 1920 פיקסלים. המסך טוב, אך הצבעים פחות חיים מאלה שבמכשירים אחרים.

מיגון: אחת התקלות הנפוצות בסמארטפונים היא קורוזיה, ולכן בסוני מיגנו את המכשיר בשכבה מיוחדת של חומר המגן עליו מפני מים. ניתן להטביע את המכשיר במקלחת או לשטוף אותו אחרי שהוא

עיצוב ומידות: כדי לא להגדיל את מבנה המכשיר, סוני ויתרה על כפתורים פיזיים בחזית הטלפון, כך שהמסך נמתח על רוב גוף האקספריה והמסגרת הפנימית דקה מאוד. עובי - 7.9 מ"מ, משקל - 146 גרם.

חומרה: סוני שילבה נתוני חומרה טובים במכשיר הדגל שלה - מעבד מרובע ליבות במהירות 1.5 ג'יגה הרץ, 2 ג'יגה זיכרון, זיכרון פנימי של 16 ג'יגה ואופציה להרחבה באמצעות כרטיס (עד 64 ג'יגה). מלבד זה, אפשר למצוא כאן התקן אלחוט לטווח קצר מסוג NFC.

מצלמה: סוני תמיד הייתה גאה ביכולות הצילום במכשיריה. האקספריה Z מגיע עם מצלמה בעלת חיישן של 13 מגה פיקסל, פלאש ומיקוד אוטומטי. יש כאן יישומים כמו זיהוי חיוך וצילום ב-HDR, וטכנולוגיה המשלבת מספר חשיפות ליצירת התמונה הטובה ביותר. בסך הכול, איכות התמונות טובה מאוד.

סוללה: הספק של 2,330 מילי אמפר. הסוללה בקושי מחזיקה עד שעות אחר הצהריים המאוחרות, אפילו כאשר משתמשים במצב Stamina, המאפשר להאריך את חיי הסוללה. מלבד זה, הסוללה פנימית לא ניתנת להסרה והיא גם מתחממת.

ציון: 8.

סוני אקספריה Z
 סוני אקספריה Z