חלק מתקציב סמסונג עבר ממקאן לשמעוני-פינקלשטיין-ברקי

תקציב הפרסום הנוגע לפעילות הקמעונאית של סמסונג טופל במקאן מאז 2006

תקציב הפרסום של סמסונג, המתייחס לפעילות הקמעונאית של המותג בישראל, עבר ממשרד הפרסום מקאן-אריקסון למשרד הפרסום שמעוני-פינקלשטיין-ברקי - כך נודע ל"גלובס".

בעבר טופל המותג סמסונג בישראל בשתי זרועות: הטלפונים הסלולריים, המשווקים באמצעות סאני שבבעלות אילן בן-דב, שבתקציב הפרסום שלה, כמו גם של דינמיקה ותפוז, מטפל משרד הפרסום מקאן-אריקסון; וחברת סם ליין, שמשווקת בישראל את קו המוצרים הלבנים והטלוויזיות, ואשר בתקציב הפרסום שלה מטפל רגב-קויצקי.

כשהקימה החברה הקוריאנית נציגות מקומית, הוקמה זרוע פרסומית נוספת - התדמית - שבשלב ראשון טופלה בארץ באמצעות ברוקנר-נטע-יער, אך בהמשך - בעקבות זכייה בינלאומית של סוכנות ליאו ברנט בתקציב - הועבר חלק זה לגלר-נסיס, שייצג אז את ליאו ברנט. כשנערכה חלוקת המותגים המחודשת בקבוצת פובליסיס, ורגב-קויצקי הפך לליאו ברנט, עבר החלק הבינלאומי של תקציב סמסונג אליו.

מקאן אריקסון החל לטפל בתקציב סאני ב-2006. תחילת הקשר הייתה באמצעות יוניברסל מקאן, שהופקדה על רכישת המדיה, אך בהמשך הועבר לקבוצה גם תקציב הקריאייטיב.

משהו על הפרידה של בן-דב ממקאן, ועל החופש שחש עתה יו"ר מקאן, אילן שילוח, ניתן אולי ללמוד מהציוץ שלו בטוויטר לפני שבועות ספורים, סביר להניח לאחר שההחלטה על הפרידה כבר נפלה: "שוק ההון נתן לתשובה, נתן לבן-דב. שוק ההון נותן שוב אג"ח לאלה שלא החזירו. לכל עם ישראל אני מניח שלא היו נותנים. אובדן הבושה וחוסר אחריות", כתב שילוח על הלקוח שהפך לימים לשעבר.

תקציב סמסונג הוא לא היחיד ששמעוני-פינקלשטיין-ברקי "לקח" ממקאן-אריקסון בתקופה האחרונה: הקמפיין החדש של בלומברג מקבוצת תדיראן נעשה גם הוא באמצעות המשרד, בעוד שתדיראן הוא לקוח של מקאן-אריקסון.

בשמעוני-פינקלשטיין-ברקי סירבו להתייחס לידיעה.

ממקאן-אריקסון נמסר בתגובה: "במהלך 2012 תקציב סאני עבר כחלק מרה-ארגון גלובלי של סמסונג. מקאן אינם עובדים עם קבוצת סאני כבר מעל 8 חודשים".