"המהלך האירופי הוא תוצאה של הפגנת חולשה של הממשלה"

ראש עיריית מעלה אדומים בני כשריאל תקף בחריפות, בשיחה עם "גלובס", את ההחלטה של האיחוד האירופי בעניין שטחי יו"ש ■ כשריאל: "הישובים ביו"ש נותנים פרנסה לפלסטינים והם אסירי תודה לתעשיינים ולרשויות ביו"ש"

"חבל שהאירופים לא שאלו את ה-2,500 פלסטינים שעובדים באזור התעשייה של מעלה אדומים מה בדיוק הם חושבים על החרם שיוטל על יהודה ושומרון", כך אמר ראש עיריית מעלה אדומים, בני כשריאל, בשיחה עם "גלובס" בתגובה להחלטת האיחוד האירופי להתייחס ליו"ש כשטחים לא ישראלים לכל דבר בעניין.

לדברי כשריאל, "הישובים ביו"ש נותנים פרנסה לפלסטינים והם אסירי תודה לתעשיינים ולרשויות ביו"ש. החוק הישראלי מחייב את אותם תעשיינים להעניק תנאי עבודה דומים לאלו של הישראלים", הוא הוסיף.

כשריאל הזכיר כי "שיעור האבטלה בערים הפלסטינאיות הוא מעל 30% והשכר שמשולם שם עודמ על כ-1,200 שקלים לעומת 5,000 שקלים שהם מקבלים בתוך יו''ש".

ראש עיריית מעלה אדומים הציע כי "אם הממשלה תיתן אולטימטום לרשות שבעקבות ההחלטה היא תצמצם משמעותית את אשרות הכניסה ליו"ש, יווצר לחץ מלמטה שיחייב אותה להפסיק את ההסטה נגדינו".

כשריאל תקף את הממשלה וטען כי "המהלך האירופי היא תוצאה של הפגנת חולשה של הממשלה ורצון להשביע את רצונם". לדבריו, "הגיע הזמן שהממשלה תפעל כריבונית ותבנה ותפתח את יו'"ש כתגובה מיידית להחלטה האירופית", הוא סיכם.