בקשה לייצוגית נגד הבנקים בגין הכספומטים של שב"א

בתביעה, בהיקף 47 מיליון שקל, נטעו כי "הבנקים גובים עמלה בסך של 4 שקלים, מקום בו העמלה המותרת להם נעה בסכומים של 1.35-1.85 שקלים לכל היותר"

בקשה לתביעה ייצוגית נגד הבנקים הוגשה אתמול (ג') לבית המשפט המחוזי בתל-אביב, בטענה כי הבנקים "מסתתרים" מאחורי כספומטים של שב"א כיישות משפטית עצמאית, ובכך גובים עמלות מנופחות מלקוחות על משיכת כספים.

הבקשה הוגשה באמצעות עורכי הדין שראל כהן ודניאלה אברמוביץ ממשרד אברמוביץ-כהן, והיקפה יותר מ-47 מיליון שקל.

התובעים טוענים כי הבנקים דיסקונט, הפועלים, לאומי והבינלאומי ביצעו גביית יתר של עמלות מתוקף היותם הבעלים ב-100% של חברת שב"א מכשירים אוטומטיים למשיכת מזומנים. התובעים מתייחסים למכשירי כספומט שהוצבו במרחק של פחות מ-500 מטר מסניפים של הבנקים האמורים - "ובנסיבות אלה הם גוף אחד".

לטענת התובעים, "הבנקים מסתתרים מאחורי אישיות משפטית נפרדת ועצמאית ומאחורי מסך ההתאגדות, בכדי לעקוף את הוראות הדין החלות עליהם ומחייבות אותם על-פי הדין, ועושים כן בכדי לעקוף ולהפר התחייבויות בהסכמים עם לקוחותיהם, והכול בכדי לגבות מהלקוח, שלא כדין, עמלה ביתר. הבנקים גובים עמלה בסך של 4 שקלים, מקום בו העמלה המותרת להם נעה בסכומים של 1.35-1.85 שקלים לכל היותר".

הבנקים, נטען בתביעה, עושים שימוש פסול לשם גביית העמלות ומסתירים מלקוחותיהם את העובדה שהם הבעלים של חברת שב"א, ושהם למעשה "גוף אחד הנהנה מרווחים גבוהים ביותר".

עוד נטען כי "התנהגות הנתבעים עולה כדי מעשי גזל, עשיית עושר ולא במשפט, עושק, תרמית, התנהגות שלא בתום-לב ושלא בדרך מקובלת בקיום הסכמים, הפרת התחייבויות בהסכמים, הפרת בוטה של פטור מהסדר כובל המהווה דין, הצגת מצגי-שווא כוזבים ומטעים, הפרת חובות חקוקות והטעיית הצרכן".