"אני בטוח שהרכישה של Waze לא תהיה הרכישה האחרונה של גוגל בישראל. חוץ מעמק הסיליקון, אין שנייה לישראל. יש כאן עולם מדהים של חדשנות, וגוגל נהנית לפעול בעולם הזה" - כך אמר היום (ד') מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, בשיחה עם העורך הראשי של "גלובס", חגי גולן, בוועידת MAD של "גלובס" שנערכה בתל-אביב.
לדברי ברנד, ""צריך להצדיע ל-Waze, זו חברה מדהימה. ישראל היא לא חלק מהתהליך הגלובלי שהדיגיטל במרכז, אלא היא מובילה אותו. בכל מותגי הטכנולוגיה השאלה היא האם אנחנו מצליחים להביא ערך משמעותי לחיי היומיום של הצרכן".
- אתם לא חוששים שהשליטה שלכם שהיא סוג של "אח גדול" תחזור אליכם כבומרנג?
"זה העולם התחרותי ביותר שאפשר לדמיין. מצד שני, יש חברות סטארט-אפ שפורצות דרך, ובשדה התחרותי היחיד שקובע והוא המלך הוא הצרכן/המשתמש, כי הוא עובר בהקלקה אחת. מה שיכול להשאיר אותך במשחק הוא היכולת שלך כל הזמן להתמקד בצרכים של המשתמש הסופי ולחדש. ברגע שתפסיק - החברה תיעלם בקליק אחד".
- זו מגמה שהחברה שלכם עוברת מלהיות חברת מוצרי תוכנה לחברה של מוצרים ממש?
"כאשר מסתכלים על עולם המשתמש, קשה להפריד בין עולם התוכנה לעולם החומרה, ואתה יכול לראות יותר ויותר מוצרים מתחום החומרה של גוגל, אבל הליבה היא התוכנה".
בהתייחס לזליגת תקציבי הפרסום מכלי התקשורת השונים לגוגל ולפייסבוק, אמר ברנד כי "הצרכנים מצביעים בידיים וברגליים ומעבירים את הזמן לדיגיטל. זו עובדה. רק 20% מהתקציבים מופנים לפרסום דיגיטלי, ולכן יש פער. הוא לא רק על חשבון המדיות האחרות. חלק גדול הולך ליצואנים קטנים שמשתמשים במדיה הדיגיטלית כדי להגיע לכל מיני קהלים; והחלק השני הוא תקציבי דיגיטל שהם חלק מתקציב המכירות, כמו עוד עמלת מכירה".
הערב, לאחר הוועידה, יתקיים פסטיבל MAD MUSIC במתחם לילינבלום בתל-אביב, שיכלול הופעות חיות של להקות אל תוך הלילה במועדונים צוזאמן, שסק, רדיו, ברקפסט קלאב, ננוצ'קה, לבונטין 7, אברקסס, רוטשילד 12, OCD.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.