רומן עם הטרור

אל תחמיצו את "משפטי חיים" - כך הופכת משפחה מעניינת למוקצית

"משפטי חיים", מוצ"ש 22:00, ערוץ 8

איזה סיפור חיים יוצא דופן! נישואים בין יהודייה לערבי הם תמיד עניין, אפילו בישראל של 2013, בוודאי לפני 50 שנה. ולמרות שמדובר בתופעה חריגה ששתי החברות מתקשות לקבל, בהתחלה היה נדמה שמדובר באהבה שניצחה את הכול, ושהולידה שני ילדים ויחסים טובים עם שני המגזרים. אלא שאז מתברר שהאב הפלסטיני, "הערבי הטוב" (כמו שקראו לזה באותה תקופה), הוא בעצם מחבל, ולא מחבל "קטן" שיידה אבן, השליך בקבוק תבערה או מילא תפקיד אדמיניסטרטיבי זוטר, אלא אחד שבימינו היה מככב ודאי בראש רשימות הסיכול הממוקד של צה"ל. כך הופכת המשפחה מתופעה מעניינת למוקצית, משפחתו של המחבל.

האם היהודייה בורחת עם ילדיה עד לקצה העולם, לקהילה החרדית של מונטריאול, שם הם גדלים ומתחנכים כחרדים. עבור הבת המעבר "הצליח", לפחות לפי הכיוון החדש שהתוותה האם: היא נישאת ומקימה משפחה יהודית דתית. גם הבן נישא, אבל עם בת הדודה, הכוונה היא לאו-דווקא למוצאה הערבי (כלומר "בת דודה" במובן שכל הערבים הם "בני דודים"), אלא בת דודה ממש, מהצד המוסלמי של המשפחה. רק תחשבו על הבחור: יהודי, חילוני, ישראלי שהוא גם חצי מוסלמי, פלסטיני, שהופך להיות יהודי, חרדי, קנדי וחוזר להיות...מה בעצם? אולי קצת מכל הזהויות שאסף בימי חייו? סרט מרתק שאסור להחמיץ.

רומן עם הטרור 2

"חדר החושך", ד' 21:00, "יס דוקו"

הנה עוד סיפור על אהבה בין אישה לטרוריסט, אלא שהפעם היא הייתה שותפה, לפחות בתחילת הדרך, לאמונתו ולמעשיו. מגלדנה קופף הייתה תמיד מורדת אידיאליסטית. כך, למשל, היא החליטה להתגייס למען המאבק הפלסטיני, דגלה בטרור - ולא פלא שמצאה את עצמה בזרועותיו של קרלוס, אחד הטרוריסטים המפורסמים בעולם, ששמו הצליח להצית את הדמיון, למרות מעשיו האיומים. ממרחק השנים, מביטה קופף בחייה ובעברה, מתעדת את השנים שעשתה בלב הטרור הבינלאומי ואת המחיר הכבד ששילמה על בחירתה.