אבי ארמוזה: להפעיל רגולציה כדי למנוע ריכוזיות בתוכן

מנכ"ל ארמוזה פורמטס בוועידת MAD: "גופי השידור גם בעלים, גם מפיקים וגם מפיצים; עלינו לצאת למאבק לשינוי הרגולציה של מבנה הבעלות על היצירה"

אבי ארמוזה, מנכ"ל חברת ארמוזה פורמטס, דיבר היום (ד') בפאנל "טורניר הפורמטים" במסגרת ועידת MAD של "גלובס" וקרא להפעיל רגולציה כדי למנוע ריכוזיות בשוק יצירת התוכן. לדבריו, המטרה היא שהשוק לא יתייבש.

"אני רוצה לשתף אתכם בשני שקפים", אמר ארמוזה. "השקף הראשון הוצג בפסטיבל מיפ האחרון, והוא תוצאה של סקר שנערך בקרב בכירי תעשיית הטלוויזיה הבינלאומית, המציג את ישראל כמקום החם ביותר לפיתוח ויצירת פורמטים, ואכן יש כאן סיפור הצלחה שכולנו יכולים להיות גאים בו.

"השקף השני, לכאורה בסתירה, הוא כותרת של ראיון שערך כתב 'גלובס' לי-אור אברבך עם ג'ון מק'וויי, יו"ר איגוד המפיקים הבריטי: 'אם הייתי מפיק ישראלי, הייתי עוזב לבריטניה'. הוא מתייחס לתנאים הנדרשים כדאי להבטיח שוק יצירה יזמי ותוסס. כלומר שכדי שכולנו נוכל לחלום, ליזום וליצור, צריכה הרגולציה - כפי שנעשה בבריטניה - להסדיר את נושא הבעלות ביצירה.

"כפי שאנו יודעים, בשנים האחרונות מרבית גופי השידור גם משתלטים על הבעלות ביצירה וגם משתלטים על כל שרשרת הערך, כלומר גם משדרים, גם בעלים, גם מפיקים וגם מפיצים. היינו כבר שם, אלה הימים של ערוץ 1 מלפני 20 שנה, וכולנו זוכרים את רמת היצירתיות אז. ואם מגמת ההשתלטות תימשך, נחזור לשם. וזה מה שאומר ג'ון: 'היצירה הישראלית תתייבש'.

"שלא נטעה - אנו בקרב על הבית, אנו בקרב של לא לעבור לבריטניה אלא ברצון להילחם להיות כאן, ליצור ולחלום. אין חבר כנסת שנבחר לאחרונה שלא דיבר על פלורליזם, על ניפוץ הריכוזיות, על החשיבות של של קיומם של עסקים קטנים להבטחת משק בריא. והמאבק שאני מדבר עליו הוא בדיוק על זה.

"לכן אני קורא מכאן לכל אחד מכם, לכל מי שעתיד היצירה הישראלית חשוב בעיניו, לצאת למאבק לשינוי הרגולציה העוסקת במבנה הבעלות של היצירה הישראלית, ולאמץ מודלים כפי שקיימים בריטניה, קנדה ומקומות נאורים אחרים".

לדברי ארמוזה, "המאבק הוא עכשיו גם במה שקורה בערוץ 1, וגם בתנאי הרישיון שמתגבשים לערוצים המסחריים. אז לפני שיהיה מאוחר - לכו לרשות השנייה, לכו לנבחרי הציבור אותם אתם מכירים - וצאו למאבק".

הערב, לאחר הוועידה, יתקיים פסטיבל MAD MUSIC במתחם לילינבלום בתל-אביב, שיכלול הופעות חיות של להקות אל תוך הלילה במועדונים צוזאמן, שסק, רדיו, ברקפסט קלאב, ננוצ'קה, לבונטין 7, אברקסס, רוטשילד 12, OCD.

פאנל טורניר הפורמטים
 פאנל טורניר הפורמטים