"המגזר הערבי מייצר 40% מפשיעה, אף שהם 20% מהאוכלוסייה"

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ': "אנו עושים מאמצים למיגור הפשיעה במגזר הערבי, אך אני עדיין צופה בעיות בדרום עקב הניסיונות להסדרת יישובי הבדואים"

"אנחנו עושים מאמצים למגר את הפשיעה במגזר הערבי, אך אני עדיין צופה בעיות בדרום בעקבות הניסיונות להסדרת יישובי הבדואים - ירי וחסימת צירים, ועלינו להיערך לכך" - כך אמר היום (ד'), השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ' (הליכוד ביתנו), בדיון בוועדת הכספים על תקציב משרדו.

לדבריו, "חיזוק שלטון החוק במגזר הערבי לא מספק. הם מייצרים 40% מכלל הפשיעה, על אף שהם רק 20% מהאוכלוסייה. התושבים וראשי הרשויות רוצים את זה, וזה מגיע להם".

לדבריו, היכן שהמשטרה פועלת רואים תוצאות, והפשיעה יורדת - במשולש, באזור נצרת, בכרמיאל.

אהרונוביץ' אמר כי הוא פועל לכנס את כל גופי החירום וההצלה תחת משרדו - "כל גופי ההצלה והחירום צריכים להיות תחת המשרד לביטחון הפנים: מד"א ונושא העורף. שצה"ל יתעסק מהגבולות החוצה, ככה צריך להיות במדינה דמוקרטית".

בנוסף, אמר השר כי בכוונתו לצמצם את כמות כלי הנשק שבידי האזרחים. לדבריו, "המצב איננו כמו באינתיפאדה השנייה, ויש לצמצם גם את כמות הנשק בידי מאבטחים".

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר כי "האיומים על ביטחון הפנים והביטחון האישי של אזרחי ישראל חשובים וחמורים לא פחות בעוצמתם מהאיומים החיצוניים על מדינת ישראל".

המפכ"ל ציין כי כ-9,000 בני-נוער נכנסים בכל שנה למעגל העבריינות, ונפתחים להם תיקים פליליים. "עלינו - המשטרה ועל הגופים האחרים לעשות הכול כדי לצמצם באופן דרמטי מספר זה".

לדברי דנינו, השנה האחרונה הייתה שנה גרועה מאד לעבריינים. "הבאנו יותר עבריינים לדין. הוגשו יותר כתבי אישום. יותר עבריינים נכנסו למעצר עד תום ההליכים".

בעניין תאונות הדרכים אמר דנינו כי "יותר מ-1,100 נהגים עבריינים, 'פצצות מתקתקות על הכביש', נעצרו השנה עד תום ההליכים; וב-2012 ירד מספר ההרוגים בתאונות ב-99 לעומת 2011".

לדבריו, תופעה קשה נוספת עמה מתמודדת המשטרה בתקופה האחרונה היא אלימות שמופנית נגד שוטרים. "אני מגן ואגן על השוטרים שעושים עבודת קודש ביום ובלילה למען ביטחון התושבים באשר הם. במקביל - נמשיך לעקור עשבים שוטים - כפי שעשינו ב-2012, שבה פיטרנו 88 שוטרים אלימים מהארגון".