טירקל על פרנקל: "הדיווחים לעיתים קרובות לא מבוססים"

יעקב טירקל בגל"צ: "יש טיפול באישור של מינוי הנגיד פרנקל, והדיווחים בתקשורת לעיתים קרובות מאוד מגמתיים ולא מבוססים" ■ בוועדת טירקל נוטים לקבל את גרסתו של פרנקל ולייחס משמעות מועטה בלבד לתקרית הבושם בהונג-קונג

השופט (בדימוס) יעקב טירקל, העומד בראש ועדת טירקל לאישור מינוי בכירים במגזר הציבורי, מתייחס היום (ה') לראשונה לפרשת גניבת הבושם לכאורה של נגיד בנק ישראל המיועד פרופ' יעקב פרנקל בהונג-קונג, וטוען כי הדיווחים בתקשורת אינם נכונים.

"יש טיפול באישור של מינוי הנגיד פרנקל, והדיווחים בתקשורת הם לעיתים קרובות מאוד מגמתיים ולא מבוססים על בסיס אמיתי", אמר טירקל בתוכנית "מה בוער" עם רינו צרור בגלי צה"ל.

פרופ' יעקב פרנקל נחשד בלקיחת בושם מבלי לשלם עבורו מחנות דיוטי פרי בנמל התעופה של הונג-קונג לפני כ-7 שנים. יתרה מזאת - הוא לא דיווח על המקרה לוועדת טירקל. היועמ"ש יהודה וינשטיין הודיע גם כן כי יבדוק את הנושא.

פרנקל כבר העביר מסמכים מטעם רשויות החוק בהונג-קונג המנקים אותו לטענתו מכל חשד, ואולם הוא עשוי להיות מזומן לתשאול נוסף בפני הוועדה, לפני שהיועץ יגיש את חוות-דעתו המסכמת בנושא.

בוועדת טירקל נוטים לקבל את גרסתו של פרנקל ולייחס משמעות מועטה בלבד לתקרית, שבמסגרתה - על-פי התיאור - יצא פרנקל בשוגג משטח חנות הדיוטי פרי, טרם שהספיק לשלם על הבושם המדובר.

כתבות נוספות בנושא:

החוג לכלכלה באוניברסיטת שיקגו מארגן עצומת תמיכה ביעקב פרנקל

היועמ"ש החליט לבדוק את פרשת הבושם של יעקב פרנקל

דעה: פרנקל איבד את הלגיטימיות הציבורית להתמנות לנגיד

הערכות: אם מינוי פרנקל ייכשל - ליידרמן יהיה הנגיד הבא