אקלסטון נאשם בתשלום שוחד, הנפקת הפורמולה 1 ב-12 מיליארד ד' בספק

כתב אישום הוגש בגרמניה נגד האיש החזק בספורט המוטורי, בגין שוחד בסך 44 מיליון דולר; הכניסה של הענף לבורסה בסינגפור ככל הנראה תידחה

עתידו של ברני אקלסטון בפורמולה 1 התערפל באופן משמעותי, לאחר שבית המשפט בגרמניה הגיש נגדו כתב אישום בגין בתשלום שוחד, בגובה של 44 מיליון דולר לבנקאי מקומי, במסגרת עסקת מכירת האחזקות של הספורט המוטורי לפני שמונה שנים לקרן ההשקעות הפרטית CVC Capital.

במסגרת משפטו של הבנקאי גרארד גריבובסקי, בו הואשם האחרון בשורה של עבירות צווארון לבן, נמצא כי עת מכר בנק BayernLB, שבו עבד גריבובסקי, את 47.2% אחוזי השליטה שלו בפורמולה 1 לקרן CVC - קיבל גריבובסקי את השוחד המדובר מאקלסטון, שהוא במשך שנים ארוכות האיש החזק ביותר בענף (ובעל זכויות מסחריות רבות שלו).

לטענת התביעה, אקלסטון רצה להבטיח באמצעות השוחד הזה את המכירה ל-CVC, כיוון שקרן ההשקעות הבטיחה לו שימשיך לכהן כמנכ"ל של הספורט המוטורי במידה והעסקה תצא לפועל.

בשנה שעברה הסתיים במינכן משפטו של גריבובסקי, והוא נידון לשמונה וחצי שנות מאסר בגין שלל העבירות שיוחסו לו.

אקלסטון יוכל להגיש כתב הגנה עד לסוף אוגוסט, ולאחר מכן יחליט בית המשפט האם לקבלו, או להמשיך לפעול בהתאם לכתב האישום ולפתוח במשפט נגד איש העסקים האנגלי. במקביל, ממשיכה להתנהל נגדו תביעה בסך 400 מיליון דולר מ-BayernLB, שטוענת כי חלקה נמכר ל-CVC במחיר נמוך מדי.

כעת, לא ברור האם יוכל אקלסטון, 82, להמשיך לשמש בתפקיד הבכיר שלו בפורמולה 1. לעיתון "דיילי טלגרף" אמר גורם בענף כי "נוצר מצב של כאוס מוחלט". בעלי המניות בענף צפויים להתכנס לדיוני חירום בנושא בימים הקרובים.

מה שברור כבר עכשיו כמעט בוודאות, זה שההנפקה המתוכננת של הפורמולה 1 בבורסה של סינגפור בשווי של 12 מיליארד דולר, שתוכננה לחודשי הסתיו הקרובים, תידחה עקב אי-הבהירות.