למרות הלחץ: האיחוד האירופי אישר את חרם ההתנחלויות

אחרי התנגדותה הנחרצת של ישראל לסנקציות של מדינות אירופה על השטחים שמעבר לקו הירוק - פורסמו באופן רשמי ההנחיות שלפיהן כל הסכם עתידי עם ישראל לא יכלול את ההתנחלויות ■ הן ייכנסו לתוקף החל מינואר 2014

למרות התנגדותה הנחרצת של ישראל למהלך - פרסם היום, כצפוי, האיחוד האירופי את ההנחיות הרשמיות לחרם ההתנחלויות על ישראל, שעניינו למנוע מימון גורף של כספים אירופיים מעבר לקו הירוק ואי-כלילת ההתנחלויות בכל הסכם עתידי עם ישראל. על פי הודעת האיחוד, ההחלטה תיושם החל מחודש ינואר 2014.

לפני כיומיים שוחח ראש הממשלה נתניהו עם מזכיר המדינה האמריקני קרי, השוהה בירדן, וציין באוזניו כי הסנקציות האירופיות יפגעו במשא ומתן. לאחר מכן, פנה נתניהו גם לנשיא הנציבות האירופי, ז'וזה מנואל ברוסו, והשמיע בפניו את אותן טענות.

ליברמן: "הסנקציות האירופיות - מכת מחץ לחידוש תהליך השלום"

במקביל, שוחחה שרת המשפטים לבני, שעומדת בראש צוות המשא ומתן עם הפלסטינים, עם שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון - והעבירה לה מסר ברוח דומה לזה שהעביר נתניהו. גם לבני הזהירה מהשפעת החלטת האיחוד האירופי בנוגע להתנחלויות על קידום התהליך המדיני.

לדברי נתניהו ולבני הצטרף הערב גם שר החוץ לשעבר ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהתייחס לסערה סביב החלטת האיחוד האירופי להחרים את ההתנחלויות ואמר כי היא תפגע אנושות בסיכוי לקדם את תהליך השלום.

"אם תתממש כוונת האיחוד האירופי ותתקבל החלטה רשמית להטיל סנקציות על מוסדות ישראליים מחוץ לקווי 67', זו תהיה הנחתת מכת מחץ על הסיכוי לחידוש תהליך השלום, שהאירופאים כל-כך מעוניינים בו", כתב ליברמן בפייסבוק.

מהלך כזה, לדבריו, "יבהיר לאבו מאזן, שגם כך אינו מעוניין בחידוש השיחות, שאין לו כל סיבה לשוב לשולחן המו"מ ושיש לו את כל הסיבות להמשיך ולהציב תנאים בלתי-אפשריים לחידושו".