"לחשוב מחדש ולהסיט כספים מהאפיק האג"חי למנייתי"

הלמן אלדובי: שוק אגרות החוב נראה יקר בראיה ארוכת טווח, ויחס הסיכוי־סיכון פועל כיום לטובת שוק המניות

"אנחנו ממליצים על חשיבה מחודשת בנוגע למשקולות בתיק ההשקעות תוך כדי הסטת כספים מהאפיק האג"חי לאפיק המנייתי, במיוחד למשקיעים עם אופק השקעה ארוך. שוק אגרות החוב נראה יקר בראיה ארוכת טווח, ויחס הסיכוי־סיכון פועל כיום לטובת שוק המניות. על כן, בשוק אגרות החוב יש להתמקד כיום בחברות יציבות ונזילות ובסדרות אג"ח עם מח"מ קצר יחסית, ואת התשואה העודפת יש לחפש בשוקי המניות בארץ ובחו"ל". כך אומרים היום בבית ההשקעות הלמן אלדובי בסקירה השבועית על שוק ההון.

בהלמן אלדובי מציינים כי בגזרת המאקרו המקומי המשק צמח ברבעון הראשון של השנה בקרוב ל- 3% לעומת 2.7% באומדן הקודם, וגם האינפלציה הייתה מעט גבוהה מהתחזיות ועומדת על רמה של 2% בשנה האחרונה (בדיוק באמצע הטווח של בנק ישראל). נתונים אלו בשילוב העלייה של מחיר הנפט לא תומכים בהורדת ריבית בהחלטה הקרובה, אלא אם יתרחש ייסוף חד של השקל, למרות זאת עדיין רואים בבית ההשקעות הלמן אלדובי שיש מקום להורדת ריבית עד סוף השנה.

הכוחות העיקריים שמשפיעים היום על שווקי המניות בארץ ובעולם הם עונת הדוחות בארה"ב והתבטאויותיו של נגיד ה-FED בנוגע להמשך תוכנית הרכישות. "אנחנו מאמינים כי התקופה הקרובה תושפע גם היא מגורמים אלו, כאשר עד כה דוחות הרבעון השני בארה"ב מצביעים על מגמה דומה לזו שהתרחשה ברבעון הראשון, כלומר, עלייה קלה ברווח עם פספוס בשורת ההכנסות. השבוע הקרוב צפוי להיות עמוס במיוחד ובו 157 חברות ממדד ה-S&P 500 צפויות לפרסם את דוחותיהן".

בנוגע לבורסה המקומית מציינים בבית ההשקעות כי "לתחילת המגעים בנוגע למשא ומתן עם הפלסטינאים לא תהיה השפעה מהותית בשלב זה. בהמשך השבוע ענקית הטכנולוגיה "אפל" תמשוך את תשומת ליבם של המשקיעים עם פרסום דוחות הרבעון השני של השנה".