למה מובילות בעיות באיגוד הכדורסל? פיב"א הרחיקה את לבנון מכל פעילות

אלופת אסיה ב-2010 הורחקה מהטורניר שיחל בשבוע הבא בפיליפינים, בין היתר בגלל מאבקים באיגוד הכדורסל המקומי

בזמן שבישראל חווים בשנה האחרונה בעיות פנימיות קשות באיגוד הכדורסל, הנה דוגמה קטנה מהימים האחרונים לאופן שבו רואים ארגוני הגג של הספורט העולמי אי-סדרים פנימיים בהתנהלות הגופים האחראים. האחרונה שמצטרפת לרשימה של מדינות שמורחקות מפעילות ספורטיבית בינלאומית היא נבחרת הכדורסל של לבנון.

בסוף השבוע הודיעה פיב"א על החלטתה להשעות את נבחרת הכדורסל של לבנון, ולמעשה מנעה ממנה את ההשתתפות באליפות אסיה שתחל בעוד 10 ימים במאנילה. ראשי נבחרת הכדורסל הלבנונית שכבר הגיעה לבירת הפיליפינים, ידעו על האיום של התאחדות הכדורסל העולמית ששוגר כבר ב-11 ביולי, אולם העריכו כי בסופו של דבר הנבחרת תוכל להשתתף במשחקים.

הלבנונים בנו בין היתר על העובדה שהנבחרת נחשבת לאחת מהטובות ביותר באסיה ורשמה לא מעט הצלחות בשנים האחרונות - זכייה באליפות אסיה ב-2010, ושלוש הופעות רצופות באליפות העולם (2002, 2006, 2010).

המשמעות של ההרחקה היא שלבנון לא תוכל לשחק באליפות העולם ב-2014, מאחר שהעפלה אליה מובטחת רק לקבוצות שיסיימו בשלוש המקומות הראשונים באליפות אסיה.

בפיב"א הזהירו את ראשי האיגוד הלבנוני לכל אורך השנה האחרונה על התנהלות הכדורסל במדינה, שהביאה בין היתר להפסקת הליגה בשלב חצי גמר הפלייאוף. בנוסף לבעיות סביב הבחירות לאיגוד הכדורסל שהגיעו לבית המשפט (מוכר למישהו?), מספר קבוצות אף עתרו לבית המשפט נגד איגוד הכדורסל וההתנהלות שלו. בפיב"א הודיעו לאיגוד הכדורסל הלבנוני כי במידה שלא ייפתרו כל הבעיות הפנימיות עד יולי 2013, תיאלץ התאחדות הכדורסל העולמית להרחיק את לבנון מכל פעילות ובכלל זה גם את הנבחרת מהשתתפות באליפות אסיה. לפי דיווחים שונים, ההרחקה עשויה להגיע לפרק זמן של ארבע שנים.