"פסיכיאטרית הסלבס" תשלם רק 204 אלף שקל על העלמות מס

ד"ר רקפת רודריגז, שהייתה הפסיכיאטרית של דודו טופז ז"ל ואסי דיין, נעצרה ב-2009 בחשד להעלמת הכנסות בגובה 2.6 מיליון שקל ■ בשבוע שעבר היא הגיעה להסדר מקל עם רשות המסים, שלפיו תשלם כופר ולא תועמד לדין פלילי

תיק החקירה המתוקשר של רשות המסים נגד הפסיכיאטרית ד"ר רקפת רודריגז, שהתפרסמה בעבר כפסיכיאטרית אישית צמודה של ידוענים ובהם דודו טופז ז"ל ואסי דיין, והחל בקול תרועה רמה, הסתיים בשבוע שעבר בקול ענות חלושה, בהסדר מחוץ לכותלי בית המשפט.

רודריגז, שנעצרה על-ידי רשות המסים ב-2009 בחשד להעלמת הכנסות של 2.6 מיליון שקל, תשלם למדינה כופר בסך 100 אלף שקל ושומה אזרחית בסך 104 אלף שקל, ולא תועמד לדין פלילי. זאת, לאחר שהגיעה להסדר כופר עם רשות המסים - כך נודע ל"גלובס". ההסדר סוגר הן את התיק האזרחי והן את התיק הפלילי.

רודריגז, בעלת קליניקה פרטית מבוקשת, נעצרה ביולי 2009 על-ידי רשות המסים בחשד להעלמת הכנסות. עם מטופליה של רודריגז נמנה בעבר הבמאי אסי דיין, והיא אף העידה במשפטו, בו הורשע בתקיפת בת-זוגו.

מעצרה של רודריגז לווה ברעש גדול ובפרסומים רבים, בין היתר משום שבמהלך החיפושים בביתה היא הפריעה למהלכו התקין של החיפוש, שיבשה, לטענת החוקרים, את החקירה, קרעה את צו החיפוש שהציגו בפניה, ברחה מביתה לדירת השכנים, ואחרי שאותרה שם - נכנסה לחדר השינה בדירתה, נעלה את עצמה בחדר וניהלה שיחות טלפון בחדרה, כשהיא אינה משתפת פעולה עם החוקרים.

מחלקת החקירות של מס הכנסה טענה אז כי הקליניקה הפרטית של רודריגז בצפון תל-אביב עמוסה בעבודה. מידע שהצטבר במחלקת חקירות מס הכנסה בתל-אביב הצביע על כך שרודריגז מקבלת בביתה בתל-אביב כ-6-7 מטופלים ביום, בתעריף הנע בין 400 ל-600 שקל לשעת טיפול, כאשר רוב התקבולים אינם נרשם בספרי הנהלת החשבונות שלה ואינם מדווחים לשלטונות המס.

דיווח על 27 אלף שקל בשנה

לפי המידע, מרבית התקבולים שלא נרשמו הופקדו בחשבונות בנק על שם הוריה של רודריגז. בשנים 2004-2007 היא דיווחה למס הכנסה על הכנסות בסך כ-108 אלף שקל בלבד (27 אלף שקל בממוצע לשנה), כך שההפרש בין ההפקדות בבנק לבין דיווח זה מגיע לכ-2.6 מיליון שקל.

ד"ר רודריגז נשלחה אז למעצר-בית מלא, ובמקביל הושעתה גם מקצועית, ונוהל כנגדה הליך במישור האתיקה המקצועית.

סנגוריה של רודריגז, עורכי הדין קובי גולדמן ואורי גולדמן ממשרד גולדמן ושות', טענו אז כי אין ממש בטענות נגדה ופעלו לטהר את שמה, בין היתר באמצעות אביה, שלטענת רודריגז היה זה שניהל את ספריה וחשבונות העסק שלה.

כעת נודע כי בשבוע שעבר הגיעו באי-כוחה של רודריגז להסדר חסר תקדים עם רשות המסים, שמסיים את כל ההליכים כנגד מרשתם.

"תשלום מס על 'מס האמת'"

לפי הסדר הכופר שנחתם בין ד"ר רודרגיז לבין רשות המסים, הומר ההליך הפלילי כנגד הפסיכיאטרית להליך כופר, והיא תשלם סך של 100 אלף שקל לקופת המדינה.

לגבי שנות המס 2005-2011, שבהן, לטענת מס הכנסה, לא דיווחה ד"ר רודריגז על הכנסות של מיליוני שקלים - נקבע בהסכם שנחתם מול פקיד שומה תל-אביב 4 כי רודריגז תשלם מס בסך כולל של 104 אלף שקל בלבד.

סנגורה של רודריגז מסר ל"גלובס" כי "המשמעות של ההסדר היא שאסור להילחץ מהתנפלות רשות המסים, ויש לנהל מערכה מושכלת בלי לוותר, כאשר השאיפה היא תמיד לסגור את הפן הפלילי ואת הפן האזרחי ביחד ולחזור להמשך החיים, מבלי לבזבז את הזמן על הליכים משפטיים, ששואבים גם משאבי זמן וגם משאבים כספיים".

עוד מסר בא-כוחה של ד"ר רודריגז כי "אנו שמחים בשביל רקפת שהצלחנו לשכנע את הפרקליטות שלא כצעקתה, ושהיא תוכל לחזור לחייה הרגילים תוך תשלום מס על 'מס האמת' שהיא חייבת בו, ולא על המס שרשות המסים חשבה עליו מלכתחילה".