כיצד תרם ירון דקל להעברת חוק גלי צה"ל בכנסת?

הכנסת העבירה הערב את החוק המסדיר את נושא החסויות בגלי צה"ל ■ מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, עבר בין הח"כים והשרים ואמר להם: "אני מקווה שתצביעו נכון"

החוק המסדיר את נושא החסויות בגלי צה"ל עבר הערב (ב') בכנסת בקריאה שנייה ושלישית. ל"גלובס" נודע כי טרם העברת החוק עבר מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, בין חברי הכנסת והשרים ווידא כי יצביעו בעד החוק, שמסדיר את מימון התחנה הצבאית מכספי חסויות ותשדירי שירות.

דקל נראה כשהוא פונה לשרים ואומר להם: "אני מקווה שתצביע נכון". החוק עבר ברוב קולות של 76 תומכים ומתנגד אחד - ח"כ משה פייגלין (הליכוד ביתנו).

מדובר בהישג משמעותי בעבור גלי צה"ל. במשך שנים עוגן הסדר הפרסום בתחנה בהוראת שעה בלבד, ולראשונה בתולדותיה הוא מוסדר בחוק קבוע. החוק החדש מאפשר לתחנה לשדר 4.5 דקות פרסום בשעה - בדמות תשדירי שירות לאוכלוסיית החיילים וחסויות.

מגלי צה"ל נמסר בתגובה כי "אנו רואים באישור החוק היום ברוב גדול הבעת אמון של נבחרי הציבור והציבור בתפקידה החיוני של גלי צה"ל במרקם התקשורת בישראל. בית הנבחרים אמר היום את דברו והצביע על חוק שיבטיח גם את עתידה של גלי צה"ל.

"מפקד גלי צה"ל, בשיתוף שר הביטחון וצוות המשרד, עמל על אישור החוק למעלה משנה, והוא גאה מאוד שהכנסת אישרה אותו ברוב גדול. לקראת ההצבעה מפקד התחנה נפגש עם שרים וחברי כנסת כדי להסביר את מהות החוק וחשיבותו.

"אין ולא נעשו כל רישומים של המצביעים בעד או נגד החוק, זו מעשייה מצוצה מהאצבע. הרוב המוחץ של 76 חברי כנסת שהצביעו בעד, מול חבר כנסת אחד שהתנגד, מראים את התמונה האמתית. עבור התחנה, חייליה ועובדיה וכמובן מאזניה כולם ושהרי הם העיקר - מדובר ביום חג של ממש".