גולש פתח עמוד פייסבוק מזויף של גלעד ארדן; מה הוא כתב שם?

המתחזה: "סעו לגרמניה ותעשו מה שבא לכם, כי אני לא רוצה שהבן שלי יתחתן עם גויה אחרי ש-2,000 שנה אני בעל שורשים יהודיים" ■ ארדן מאיים לפנות למשטרה

שר התקשורת גלעד ארדן התעורר הבוקר (ג') למציאות מוזרה: ארדן קיבל תגובות על פוסט שפרסם בפייסבוק בנושא יהדות והתבוללות, אלא שהוא כלל לא כתב את הפוסט הזה, ומדובר בדף מזויף.

לדף הפייסבוק המזויף של ארדן יש קצת יותר מ-1,000 לייקים, לעומת כמעט 10,000 לייקים בדף האמיתי. כמו כן, בדף המזויף רשום שמו של ארדן בעברית בלבד, בעוד שבעמוד האמיתי מופיע גם שמו באנגלית.

להלן הסטטוס המזויף שנכתב בעמוד המזויף של ארדן:

"משום מה ליהודים יש תמיד נטייה להתבלבל ולחשוב שמדינת ישראל היא עוד מדינה באירופה או ארה"ב. הם לא מבינים למה צריך רבנות בשביל להתחתן, למה צריך חרדים לממן, למה אוטובוסים לא יסעו בשבת, למה אין נישואים חד-מיניים, ולמה עושים את החיים קשים לכל גויה שרוצה להתחתן עם יהודי.

"אז התשובה פשוטה. במשך מאות שנים הסבים שלנו חיו בגטאות של יהודים ולא התערבבו עם הגויים על מנת לשמור על יהדותם. לא אכלו מהגויים, ותמיד הייתה ביניהם איזושהי הפרדה.

"כאשר הקמנו את המדינה היהודית, הוחלט שהמדינה תיהיה בעלת אופי יהודי, ושיהודים לא יחששו עם מי להתחתן או מה לאכול במדינת היהודים, ולכן כל מי שרוצה לחוקק חוקים שקיימים בגרמניה מוזמן פשוט לעבור לגרמניה, כי פה זו מדינת ישראל!

"סעו לגרמניה ותעשו מה שבא לכם, כי אני לא רוצה שהבן שלי יתחתן עם גויה אחרי ש-2,000 שנה אני בעל שורשים יהודיים. כל פעם שהיהודים התכחשו להיותם יהודים, הגיעו הגויים והזכירו להם טוב-טוב, גם לאלה שכבר לא ידעו, היטלר הזכיר".

הסטטוס המזויף זכה ליותר מ-160 תגובות ויותר מ-230 לייקים. "לא להאמין ששר בממשלה כותב כמו אחרון הטוקבקיסטים", כתב אחד הגולשים.

"החשיבה הגזענית והאנטי-דמוקרטית שלך קרובה מאוד לזו של הגרמנים שמהם אתה כל-כך סולד. אני מציע לך לעבור לגרמניה", כתב לו גולש אחר.

מנגד, חלק מהגולשים דווקא הזדהו, ואחת מהם כתבה: "התרגשתי לקרוא את דבריך. חשוב מאוד לזכור את העבר שלנו כעם, לכבד את השורשים ולעשות הכול כדי לשמר את התרבות שלנו ואת יהדותנו, שהייתה למקור לחיקוי לדתות הנוספות בעולם. במקביל יש לדאוג להסיר נגעים של אי-קבלת השונה, שוחד ואי-סדרים הנוגעים לרבנות. חשוב לטפח את האהבה למסורת ישראל שהיא יפיפייה בחוכמתה ובעדינותה. יישר כוח והרבה טוב לך ולכל עם ישראל".

התשובה לא איחרה לבוא. ארדן פרסם היום סטטוס בעמוד הפייסבוק האמיתי שלו, בו הזהיר מפני המתחזה ואיים לפנות למשטרה: "דבר מוזר, קצת קפקאי. אתה קם בבוקר ומגלה שברשת החברתית מסתובב סטטוס שלך שבו אתה אומר דברים תמוהים שלא נאמרו על-ידך מעולם. אנשים פונים אליך ושואלים אם השתגעת. אתה קורא את הסטטוס וחושב שכן, אבל אז אתה נזכר שלא אתה כתבת אותו. מישהו פתח דף על שמך.

"למה הוא עשה את זה? למה חשוב למישהו להביע עמדות מוזרות בשמך? שאלה טובה. אבל השאלה הטובה יותר היא למה אין למי לפנות? כי פנינו לפייסבוק פעם ועוד פעם, אבל לא באמת קיבלתי מענה, ומהתחקיר הקצר שעשיתי מתברר שזה מה שקורה לרבים אשר פונים אליהם בתלונה על גניבת זהויות (טרול).

"לומר את האמת? זה טיפה משעשע אבל גם די מטריד. בפייסבוק אין דומיינים, ויש אינסוף עמודים עם שמות דומים, וזה יפה, אבל דווקא בשל כך, לא כדאי שמישהו בממלכת צוקרברג ינהל מערכת יותר אפקטיבית למניעת תופעת הטרולים?

"אז קוראים לי גלעד ארדן, וזה העמוד האמיתי שלי, ואני מאחל למי שפברק עמוד אחר בשמי שימצא לעצמו חיים, ומכם אני מבקש שתתלוננו לפייסבוק על העמוד המזויף, אולי ריבוי תלונות יפתור את הבעיה בטרם איאלץ לפנות לרשויות החוק. אגב, אפילו התמונה שלי בעמוד המזויף לא משהו".