רשות ההגבלים בודקת את מחירי תשתיות האינטרנט

הרשות פתחה בבדיקה עצמאית, וזאת למרות שמשרד התקשורת נסוג מכוונתו המקורית לבטל את התשלום והחליט שלא להתערב בתעריפים שגובות בזק והוט

רשות ההגבלים העסקיים פתחה בבדיקה של נושא התשלומים שמשלמות ספקיות האינטרנט לבזק עבור הפצה ואיסוף תעבורת האינטרנט ללקוחות, או בשמו המקצועי "הסכם הג'יגות".

ל"גלובס" נודע שרשות ההגבלים פנתה לפני כמספר ששבועות לספקיות האינטרנט וביקשה לקבל מידע על המחירים שמשלמות הספקיות לבזק ולהוט במטרה לבדוק האם קיים כשל שוק במחירים שגובות החברות והאם אין פרקטיקות פסולות בשוק זה, שמונעות או מעכבות תחרות.

רשות ההגבלים העסקיים פתחה בבדיקה עצמאית משלה וזאת למרות שמשרד התקשורת נסוג מכוונתו המקורית לבטל את התשלום והחליט שהוא אינו מתערב בתעריפים שגובות בזק והוט. הדבר מעיד על כך שרשות ההגבלים בניגוד למשרד התקשורת מבינה שקיימת בעיה בשוק במצב הקיים היום, לאו דווקא מול הספקיות הגדולות, אלא מול הספקיות הקטנות שרוצות לספק שירותי ערך מוסף ונדרשות להתמודד עם המחירים שגובות בזק והוט עבור חיבורן ללקוחות.

נציין כי משרד התקשורת החליט שלא להתערב במחירים, גם משום שההסדרה החדשה בשוק הקווי שמתהווה בימים אלה ואשר אמורה לייצר מבנה שוק חדש של שימוש בתשתיות בזק והוט, תפסיק את התשלום במתכונתו הנוכחית, וחברות התקשורת באמצעות ספקיות האינטרנט יוכלו להתחבר בתמסורת עצמאית משלהן לרשתות הוט ובזק, כך שהתשלום הספציפי עבור הגי'גות ייעלם.

פרטנר וסלקום נאבקות להפחית את המחירים מצד אחד, וטוענות שבלי הפחתה ניכרת בתשלום הן לא ייכנסו לעולם הטלוויזיה על גבי האינטרנט, ומצד שני הן מקוות שההסדרה החדשה תפתור את הבעיה ותאפשר זאת. לכן נראה שהדגש כרגע הוא לנסות ולהגיע להסדרה חדשה שתבטל את התשלומים המסורתיים. אבל כאמור רשות ההגבלים לא רואה בכך חזות הכל והיא פתחה בבדיקה של הנושא למרות שהיא יודעת שמשרד התקשורת למעשה ויתר על מהלך ביטול התשלום ומתמקד בהשגת הסדרה חדשה בשוק הקווי, כך שנראה שקצת יותר תיאום בין הרשויות לא היה מזיק לוודאות בשוק.