השיחה: רוני צארום מעודד את דור העתיד

מי הגיעו לאירוע השנתי של עמותת יוניסטרים? ■ את מי הספיד מארק צוקרברג? ■ וגם: איזה עיטור קיבל עוזי ארד?

עמותת יוניסטרים, בראשות יו"ר העמותה רוני צארום והמנכ"לית איריס רף-רונן, ערכה אמש (ב') את האירוע השנתי שלה - "יזם השנה 2013". העמותה פועלת להכשיר יזמות ומנהיגות עסקית בקרב בני-נוער ברחבי הארץ, ומדי שנה עורכת טקס להצגת הפעילויות הנערכות בחסותה. האירוע אמש נערך באודיטוריום סמולרש באוניברסיטת תל-אביב, ונפתח בקוקטייל ובתערוכת מיצגים שבה נטלו חלק עשרות קבוצות נוער יוניסטרים, אשר הציגו את פעילותן העסקית והחברתית, לשיפוטו של חבר שופטים. במהלך הערב הוענק אות "יקיר יוניסטרים" לשר סילבן שלום. השר, שנאלץ להישאר בירושלים בשל הצבעות בכנסת, לא נכח באירוע ואת הפרס קיבלה בשמו מנכ"לית משרדו אורנה הוזמן-בכור.

גיא פרג פרג וצחי סולטן / צילום: מורג ביטן
 גיא פרג פרג וצחי סולטן / צילום: מורג ביטן

גיא פרג וצחי סולטן

בתואר "יזם השנה" זכתה קבוצה מנצרת עילית עם מיזם איפור שכולל שבלונה מסיליקון לשרטוט מהיר ועצמי של קו האייליינר. צארום סיפר לנוכחים כי בעוד כשבועיים תקבל העמותה את אות נשיא מדינת ישראל על פועלה. לדבריו, "רק מי שחולם בגדול מצליח בגדול". ערן תור, מנכ"ל חברת איי דיגיטל, שמר על המסורת והעניק אייפודים במתנה לחברי הקבוצה המנצחת. נפגשו: גיא פרג, יו"ר אספן גרופ; מיכה רונן, מנכ"ל הוניגמן; פרופ' צבי ארד, נשיא מכללת נתניה; צחי סולטן, מנכ"ל כלל חיתום; ענבל אור; נועם קנטי, שותף בכיר ארנסט אנד יאנג; עו"ד רוית דום, מנכ"לית רשת עמל; איתן לומברד, מנכ"ל סנסקום; גדי צדר, מבעלי משרד הפרסום צדר יריב; עו"ד אייל שנהב; אבינועם ערמוני, יו"ר מידות ועוד.

הלגיון של ארד

שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו לקח אתנחתא קלה מרצף מסיבות הפרידה לכבודו, ואירח אמש בביתו ביפו אירוע לכבודם של אחרים. השגריר הסביר לבאים כי זהו הטקס האחרון שהוא עורך במסגרת תפקידו, שכן בעוד שלושה ימים הוא חוזר לארצו. על הדשא בחצר בית השגריר נהנו האורחים מבופה של גבינות ויין.

עוזי ארד / צילום: יוסי כהן
 עוזי ארד / צילום: יוסי כהן

עוזי ארד

בטקס מסורתי הוענק עיטור קצין בלגיון הכבוד של צרפת לפרופ' עוזי ארד, לשעבר יועץ רה"מ לביטחון לאומי, ועיטור אביר הכבוד של צרפת לד"ר צבי קפלן, לשעבר מנהל סוכנות החלל של ישראל. הגיעו לחלוק כבוד ולהשתתף בחגיגה: פרופ' אליעזר רחמילביץ' ורעייתו טובה, נילי ושמואל קריב, שמעון שיפר, רוני קצין ועוד.

ביגו סיפר שארד ידוע כידיד צרפת, שתמיד דיבר עמם בישירות, ועל כן העריכו אותו מאוד. השגריר הוסיף שארד מייצג את חוד החנית במאבק בגרעין האיראני ובטרור, ולכן יאה שהוא מקבל את עיטור הכבוד הגבוה ביום שאירופה מכריזה על החיזבאללה כארגון טרור. השגריר התלוצץ שהוא מנוע מלספר על שיתוף הפעולה המודיעיני שארד הוביל ושיבח את הקשרים המיוחדים שכונן עם מקבילו באליזה. ארד השיב שהוא חש הערכה רבה לעמיתיו הצרפתים במרוצת השנים במערכות המודיעין, החוץ והביטחון והודה גם להם.

טבע מעניקה

חברת טבע ערכה אתמול במוזיאון ישראל בירושלים, ערב הוקרה חגיגי תחת הכותרת "מצוינות ישראלית במדע". במהלך האירוע הוצגו 50 מחקרים ופרויקטים מדעיים פורצי דרך, אשר זכו לאחרונה במענקי מימון של החברה, במסגרת פעילות טבע למצוינות בחקר מדעי המוח, הפועלת בשיתוף עם מוסדות האקדמיה והמרכזים הרפואיים המובילים בישראל. סכום ההשקעה במחקרים עומד על 15 מיליון דולר, על פני 5 שנים.

גרמי לוין פרופסור דן סלח תופיק ופרופסור אשרף בריק/ צילום:סיון פרג
 גרמי לוין פרופסור דן סלח תופיק ופרופסור אשרף בריק/ צילום:סיון פרג

לוין, הורביץ, תופיק ובריק

במסגרת האירוע, הנהלת טבע ודליה הורביץ, אלמנתו של אלי הורביץ, חלקה כבוד לשני זוכי פרס טבע למצוינות ע"ש אלי הורביץ ז"ל לשנת 2012. השנה הוענק הפרס בתחום מדעי החיים לפרופ' דן סלח תופיק ופרופ' אשרף בריק. עלו לשאת דברים ולפרגן לחוקרינו המצוינים: נשיא המדינה שמעון פרס, נשיא ומנכ"ל טבע ד"ר ג'רמי לוין, נשיא המחקר והפיתוח והמדען הראשי של טבע פרופ' מייקל היידן, יו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה גבוהה פרופ' מנואל טרכטנברג וחתן פרס נובל לכימיה פרופ' אהרון צ'חנובר.

קינן לומד מאובמה

בנק הפועלים ערך שלשום ירידים מיוחדים לקידום מגזר העסקים הקטנים בערים באר-שבע, ירושלים ותל-אביב, שבהם השתתפו אלפי יזמים ובעלי עסקים קטנים. ציון קינן, מנכ"ל הבנק, הגיע למתחם היריד בעיר באר-שבע, כדי לחוות מקרוב את האירוע. קינן פגש במקום את רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר-שבע והשניים התארחו באולפן שהקים רדיו דרום ביריד.

ציון קינן ורוביק דנילוביץ / צילום: תמר מצפי
 ציון קינן ורוביק דנילוביץ / צילום: תמר מצפי

קינן ודנילוביץ'

במהלך השידור סיפר קינן למאזינים שבארה"ב, הנשיא אובמה דואג לערוך פעם בשנה יום לעידוד וקידום העסקים הקטנים. דנילוביץ' שיתף מחוויות שגרת יומו וסיפר כי הוא מבקר ומעודד עסקים קטנים בעירו מידי יום ונתן כדוגמה את הספר שלו ואת המכולת השכונתית בבירת הנגב.

זזים

ד"ר תמר מלוא הצטרפה ל-UBS Wealth Management ישראל, על מנת להקים את המערך המקומי של שירותי הייעוץ והליווי לבעלי הון ■ יובל צעירי מונה לסמנכ"ל מערכות מידע של קבוצת תנובה ויחליף את יענקל'ה רבינוביץ שפורש לאחר 32 שנים בחברה ■ שמעון פרג'ון מונה בשנית ליו"ר ארגון עובדי חברת הדואר ■ נסיה איטח שגב מונתה לסמנכ"לית שיווק ופרסום של שמרת הזורע ■ איל הנדל"ן ג'ק רוזן הצטרף לדירקטוריון ביונדווקס ■ טלי יקותיאל מונתה למנהלת מכירות למגזר הביטחוני בחטיבת מוצרי התוכנה של מטריקס ■ מיכל ריבקינד מונתה למנכ"לית המותג THE CHILDREN'S PLACE, שקבוצת פוקס קיבלה את הזיכיון להבאתו לישראל ■ איתי אייגס מונה למנכ"ל פורום יצרני חשמל פרטי מגז טבעי.