אמנות נוגעת: הצצה לאירוע "נקודת מגע" במוזיאון ישראל

אמנים מתחומים שונים, נפגשים עם יצירות באירוע "נקודת מגע", ויוצרים משהו חדש בהשראתן

הסרט "לילה מטורף במוזיאון" שימש אולי כמקור השראה לאנשי עונת התרבות בירושלים, המנכ"לית נעמי בלוך פורטיס והמנהל האמנותי איתי מאוטנר, כשהגו את הקונספט של "נקודת מגע". אבל במקום דינוזאורים מתעוררים לחיים ואינדיאנים נגד מומיות, שהופיעו בגרסה ההוליוודית, ראו השניים בעיני רוחם את התערוכות במוזיאון ישראל כקרקע פורייה לפרשנות בתנועה, בשירה או במשחק, וכרקע מעניין לקונצרטים חיים.

כך, למשל, הכוריאוגרפית והרקדנית מאיה ברינר יצרה את המחול "יער", בלי לדעת שיום אחד תפגיש את היער שלה עם יער אחר. ביום חמישי השבוע, באירוע "נקודת מגע", תציג ברינר את יצירתה באולם שבו מוצגת תערוכתה של יהודית סספורטס "שבעה חורפים". במרכז התערוכה מוקרנת עבודת הווידיאו "עובדי האור", ובה ביצה מיוערת. המפגש בין האסוציאציות היצירתיות של שתי האמניות, הוא חלק מקסמו של הערב החד-פעמי המתקיים זו השנה הרביעית במסגרת "עונת התרבות של ירושלים".

חוויה בלתי צפויה

ההתרחשות הלילית מאירה את המוזיאון מזווית פרועה וחופשית, גם עבור מי שמנצל את ההזדמנות לראות את התערוכות המצוינות שמוצגות כעת. השוטטות במוזיאון הופכת לחוויה בלתי צפויה - עוד יותר מהרגיל.

את "נקודת מגע" אוצרת הכוריאוגרפית-רקדנית-שחקנית רננה רז, שעשתה מחקר שטח מעמיק בין התערוכות והיצירות במרחבי מוזיאון ישראל, והזמינה אמנים ויוצרים מתחומים מגוונים לנהל דיאלוג עם הנוף התרבותי שמציע המוזיאון. יצירות אמנות, ממצאים ארכיאולוגיים, מנהגים מתרבויות רחוקות וקרובות, צילום, פיסול וציור קלאסי ומודרני, ישראלי ובינלאומי - הופכים לתפאורת היצירות החיות שמתקיימות בערב זה.

בין אלה תמצאו את המוזיקאי שלמה יידוב, במופע ייחודי על שייכות וזיכרון, שיתקיים בתערוכת הצילום העדינה והמרגשת, שעוסקת בחוויית ההגירה בעיני המהגרים בתקופות ובמדינות שונות. נירה רבינוביץ' מעלה בגן הפסלים מופע חווייתי של פתיחת לב, בהשראת המסורת הסינית. האמנית אורלי מייברג חוזרת אל אוסף האמנות היהודית של סבה, יוסף שטיגליץ, ומעוררת אותו לחיים מתוך הכלים והמסורת.

בתערוכה"בזכות הקריאה" תוכלו להמציא לעצמכם ספרים שמעולם לא כתבתם. האמנית מיכל שמיר עוטפת ואוטמת ספרים בסרט הדבקה חום גס, ואלה ייפתחו וישמשו חומר לשיחה עם עלית קרייז. הקהל מוזמן להביא ספרים מהבית ולהשתתף בתהליך.

מוזיאון ישראל, ירושלים, חמישי, 25.7, 20:00-01:00; מחיר כרטיס: 40-60 שקל. jerusalemseason.com טלפון: 02-6535850