ח"כ טיבי נענש לאחר שגרם לנזק בשווי 21 אלף ש' בכנסת

בדיון בנוגע ל"חוק פראוור" קרעו הח"כים מהסיעות הערביות את הצעת החוק, וח"כ טיבי הגדיל ושפך מים על הפודיום - ונענש: לא ינהל את ישיבות הכנסת כסגן יושב ראש הכנסת עד לסוף מושב הכנסת הנוכחי

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (ג') כי ח"כ אחמד טיבי לא ינהל את ישיבות הכנסת כסגן יושב ראש הכנסת עד לסוף כנס הכנסת הנוכחי. זאת, לאחר ששפך מים על פודיום הנאומים וגרם לנזק בהיקף 21 אלף שקל, בזמן הדיון על "חוק פראוור".

לפני כחודש עבר ברוב דחוק "חוק פראוור" להסדרת הישובים הבדואים בנגב, לא לפני שהח"כים מהסיעות הערביות הפגינו מחאה חריפה וקרעו את הצעת החוק מעל בימת הכנסת. ח"כ טיבי הגדיל לעשות ושפך עליה כוס מים. הדבר הביא להוצאה כספית בשל חשש לנזק עתידי לציוד האלקטרוני המותקן בדוכן הנואמים.

ועדת האתיקה הגישה קובלנה לא רק נגד ח"כ טיבי, אלא גם נגד הח"כים מוחמד ברכה, עפו אגבריה, ג'מאל זחאלקה, אברהים צרצור, חנין זועבי, טלב אבו עראר, מסעוד גנאים ובאסל ג'אטס, שקרעו כולם את הצעת החוק מעל הבימה. אולם, לעניין ח"כ אחמד טיבי הגיש יושב ראש הכנסת קובלנה נפרדת, בשל שפיכת המים.

ח"כ טיבי טען בפני הוועדה כי נהג על פי פתגם בערבית שלפיו כשרוצים לתאר משהו שהוא חסר ערך, אומרים "תרטיב אותו ותשתה את המים שלו".