בתו של סמי שמעון: לפטר את מנהל העזבון של אבי

אנג'לה ואלכסנדרה שמעון טוענות כי עו"ד גוטזגן עושה שימוש בכספו של שמעון ז"ל כבשלו, מקיים אורח חיים ראוותני על חשבון העיזבון ומעכב ואף מסכל את חלוקת הנכסים על פי הוראות הצוואה על מנת להמשיך בתפקידו ככל האפשר

אלכסנדרה שמעון, בתו של המיליארדר המנוח סמי שמעון, פנתה הבוקר לבית המשפט המחוזי בת"א בדרישה להעביר מתפקידו באופן מיידי את גל גוטזגן, מנהל עזבון אביה, שמונה כנאמן על חלקה בעזבון בשל טענות קשות על תפקודו.

התביעה שהגישה אלכסנדרה שמעון, בתו של המיליארדר המנוח סמי שמעון, לבית המשפט המחוזי בתל אביב, מעלה טענות קשות של ניגוד עניינים ושימוש בלתי ראוי בעזבונו של שמעון המנוח על ידי הנאמן על נכסיו, השופט לשעבר, עו"ד גל גוטזגן.

כזכור, סמי שמעון, מיליארדר ופילנתרופ, נפטר במאי 2009 בעקבות מחלה קשה והותיר אחריו נכסים בסך המוערך ב-1.7 מיליארד שקל.

בהליכים שונים, אנג'לה ואלכסנדרה שמעון טוענות כי עו"ד גוטזגן עושה שימוש בכספו של שמעון ז"ל כבשלו, מקיים אורח חיים ראוותני על חשבון העיזבון ומעכב ואף מסכל את חלוקת הנכסים על פי הוראות הצוואה על מנת להמשיך בתפקידו ככל האפשר.

בתביעה שהגישה אלכסנדרה לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עו"ד שי רייכר, אורית מלכה ואיל יעקבי ממשרד יגאל ארנון ושות' דורשת בתו של המליארדר להעביר את גוטזגן מתפקידו כנאמן באופן מיידי ולמנות במקומו את אמה, אנג'לה. לחילופין, דורשת אלכסנדרה למנות נאמן חלופי אחר לבחירתו של בית המשפט.

הבקשה מעלה טענות קשות כנגד הנאמן. בין היתר, טוענת בתו של שמעון כי גוטזגן נמצא במצב של ניגוד עניינים מובהק בין חובתו כמנהל עיזבון ולבין כובעו כנאמן, ופועל באופן אגרסיבי ומיותר למימוש נכסי עיזבון עליהם הוא אמון מתוקף היותו נאמן.

לטענתה, "המשיב אימץ תפיסה מעוותת של תפקידו כמנהל עיזבון, שבשמה הוא פועל כאחוז דיבוק למימוש מהיר ולא אחראי של נכסי העיזבון, לרבות אלו האמורים להגיע אל המבקשת במסגרת הנאמנות". בתו של המליארדר טוענת כי גוטזגן מפר את חובתו לשמור על נכסי הנאמנות בכובעו כנאמן וכי היא "נאלצת להגן בעצמה על ירושתה העתידית מפני פעולותיו הבזבזניות של מנהל העיזבון, הגנה שבעולם מתוקן היה על המשיב עצמו בכובעו כנאמן אמור לספק לה".

הטענות נגד גוטזגן אינן מסתיימות שם. הבקשה לבית המשפט מציירת תמונה של שימוש בלתי ראוי בכספי הנאמנות עד כדי מעילה. "גוטזגן נטל ללא רשות כספים מתוך קופת הנאמנות, כדי לממן הליכים שבחר לנקוט, בטענת סרק שהדבר משמש את הנאמנות... בכך מעל גוטזגן בכספי הנאמנות ועליו להשיב את הכספים שנטל שלא כדין". שמעון דורשת את השבתם של כספים אשר לטענתה נלקחו מקופת הנאמנות על ידי גוטזגן על מנת לממן על דעת עצמו את ייצוגו על ידי עורך דין בהליך בית משפט אחר שנוהל בין הצדדים.

לטענת אלמנתו ובתו של שמעון, התנהלותו החמורה של גוטזגן גרמה לאובדן האמון בו כגורם אשר אמור לשמש נאמן עבורם והוא משתמש במעמדו על מנת להתעמר במשפחה. גוטזגן הגיש בשנים האחרונות עשרות הליכים בהם הכפיש את שמם "בהשמצות חסרות רסן והכפשות ארסיות". על פי המשפחה, כל מטרתו היא לשמור על שליטתו בעיזבון של שמעון.

מיום מותו ב-2009, חולק רק חלק קטן מעזבונו הענק של שמעון. על פי הוראות הצוואה, 95 מיליון דולר מיועדים לחלוקה בין 67 יורשים במנות כספיות שונות. אלכסנדרה ואנג'לה שמעון זכאיות על פי הצוואה ל-20 מיליון דולר מסכום זה וכן לשאר נכסיו של שמעון בשווי של כ-1.3 מיליארד שקל.