עוד לפני שעלה לאוויר: יותר מחצי מיליון מנויים בבריטניה לערוץ ספורט חדש

הערוץ, של בריטיש טלקום, ישדר בעונה הקרובה משחקים מהפרמיירליג, ואמור לנגוס בנתח השוק של Sky; יעלה לאוויר ב-1 באוגוסט

עוד לפני עלייתו הרשמית לאוויר ב-1 באוגוסט, יותר מחצי מיליון בתי אב בבריטניה כבר רכשו את ערוץ הספורט החדש של ענקית התקשורת BT (בריטיש טלקום), המפעילה את BT VISION - שירותי טלוויזיה בכבלים ובטכנולוגיית IPTV. כך התברר עם פרסום הדוחות של BT לרבעון שהסתיים בחודש יוני עם רווח לפני מס בסך של 449 מיליון ליש"ט.

בראש ובראשונה, הנתון הזה מדגים את הפופולריות העצומה של הפרמיירליג באנגליה, שהזכויות שלה הן שידורי הדגל של BT ספורטס, לאחר שנרכשו על-ידי הערוץ לשלוש העונות הקרובות בתמורה ל-738 מיליון ליש"ט. BT ישדר בבריטניה 46 משחקי פרמיירליג בעונה, כולל את משחק הפתיחה של עונת 2013/14 בין ליברפול לסטוק סיטי.

לשירותי BT VISION, שכוללים גם אינטרנט מהיר וטלפוניה, היו נכון לדצמבר 2012 כ-771 אלף בתי אב מנויים ברחבי הממלכה (ערוצי הספורט החדשים אינם חלק מחבילת הבסיס של השירות, ודורשים תוספת תשלום). המטרה המוצהרת של BT היא לנגוס בנתח מהאימפריה של רופרט מרדוק, BSkyB, מפעילת הטלוויזיה בלוויין שנהנית מכ-10 מיליון מנויים בבריטניה.

ערוצי SKY SPORTS ימשיכו לשדר את מרבית משחקי הפרמיירליג - 116 משחקים מדי עונה (תמורת כ-2.2 מיליארד ליש"ט לשלוש עונות). יש לציין כי ניתן יהיה לצפות בערוצי Sky Sports גם באמצעות פלטפורמת הכבלים של BT, אם כי מנויי Sky לא יוכלו לצפות בערוצי הספורט של BT.

אגב, גם בארה"ב ממשיך שוק זכויות הספורט לרתוח במסגרת הקרבות בין הערוצים המשדרים. העסקה האחרונה שייכת לרשת NBC, שרכשה את זכויות השידור של סבב מרוצי הנאסקר לעשר שנים, החל מ-2015, עבור סכום דמיוני של 4.4 מיליארד דולר (אז יפוג הסכם עם ESPN). מדובר רק על החלק המסיים את עונת המרוצים, כאשר המחצית הראשונה של העונה שייכת לרשת FOX ששילמה עבור העסקה 2.4 מיליארד דולר ל-8 שנים.