מנכ"ל נת"ע: "לוח הזמנים להקמת הרכבת הקלה בת"א דמיוני"

יצחק זוכמן: "לוח הזמנים התבסס על לוח הזמנים שהכין הזכיין שהיה בלתי ריאלי לחלוטין. לקחו את הפרוייקט הכי גדול, הכי מסובך והכי יקר במדינת ישראל ונתנו לו שש וחצי שנות ביצוע"

"לוח הזמנים להקמת הרכבת הקלה בתל-אביב היה דמיוני", כך אמר היום (ה') יצחק זוכמן, מנכ"ל חברת נתיבי תחבורה עירוניים, חברת ההקמה של הרכבת הקלה בתל-אביב בוועידת תשתיות.

בהתייחסו לחשיפת "גלובס" על-כך שתאריך הסיום המעודכן של הפרויקט עומד על 2023 להערכת חברת הבקרה - לעומת 2017 בהחלטת הממשלה - אמר זוכמן: "לוח הזמנים התבסס על לוח הזמנים שהכין הזכיין שהיה בלתי ריאלי לחלוטין. לקחו את הפרוייקט הכי גדול, הכי מסובך והכי יקר במדינת ישראל ונתנו לו שש וחצי שנות ביצוע. לא היה שום סיכוי לעשות את הפרויקט בלוח הזמנים הזה. לסלול כביש פשוט לוקח שש וחצי שנים. אנחנו הראשונים שעשינו לוח זמנים מסודר על בסיס כתב כמויות ואנחנו נמצאים בפעם הראשונה במקום שבו אפשר לומר תהיה רכבת".

לפי לוח הזמנים המקורי שהוצג לממשלה, היו מכרזי הביצוע העיקריים אמורים להסתיים בסוף 2012, אולם מוקדם יותר החודש חשף "גלובס" כי דוח שהגישה חברת הבקרה של הפרויקט לאוצר מזהיר מפני עיכוב של 6 שנים במועד ההשלמה. להערכת גורמי מקצוע אחרים, גם אם לא יצוצו שום עיכובים נוספים, לא יהיה ניתן לסיים את הפרויקט לפני סוף העשור הנוכחי. הערכה זו מתבססת על כך שמשך ההקמה של הקו צפוי לעמוד על 6 שנים לפחות, בה בעת שהמכרזים העיקריים לביצועו עדיין רחוקים מסיום.

גם שר התחבורה ישראל כץ התייחס היום לנושא ואמר כי "חברת נת"ע מבצעת בימים אלו את הרכבת הקלה בגוש דן, פרוייקט מורכב שנתגלעו בו קשיים מסויימים, אך אין לי ספק שיתבצע. בתוך כמה חודשים אנחנו נקבל את לוח הזמנים האמיתי להשלמת הפרויקט הזה. מראש היה ברור לכולנו שהאומדן שנקבע לא היה ריאלי, ובסופו של יום ידענו שנגיע למספרים שמדברים עליהם עכשיו. אני אוודא שהפרוייקט הזה יתנהל למופת".