אקסלנז ביוסיינס גייסה 28.3 מיליון שקל בגיוס ציבורי

‎‎החברה ברואוד שואו: "זה עשוי להיות הגיוס האחרון שלנו" ■ ‏‎‎התכוונה לגייס כ-30 מיליון שקל‏ ■ ‏מורי ארקין התחייב מראש לרכוש בהנפקה מניות בהיקף של 10 מיליון שקל

‎‎חברת אקסלנז , המפתחת מכשירים לאבחון מחלות בדרכי העיכול באמצעות ניתוח תוצרי הנשיפה, השלימה אתמול (ד') גיוס של 28 מיליון שקל על בסיס תשקיף מדף, בהשתתפות המשקיעים הקיימים הגדולים מורי ארקין (56% מהחברה לפני ההנפקה) ומגדל (13%). החברה נסחרת כעת לפי שווי של 117 מיליון שקל.‏

‏הסכום שגויס נמוך מעט מ-30 מיליון השקלים שאותם יצאה החברה לגייס, אך הוא גבוה מסכום המינימום - 25 מיליון שקל, הרף שמתחתיו לא הייתה החברה מוציאה לפועל את ההנפקה. מכיוון שסיכון זה גבוה יחסית לגיוסים של חברות ביומד בזמן האחרון, ניתן לומר כי ההנפקה היא הצלחה.

‏המניות הוצעו במחיר של 23 אגורות למניה ומחיר אפקטיבי של 14 אגורות למניה, דיסקאונט של 42% על מחיר המניה אתמול בבוקר. אתמול ירדה המניה למחיר של 20 אגורות, אך היא שבה ועולה היום ב-3.5% למחיר של 21 אגורות.

‏מורי ארקין התחייב מראש לרכוש בהנפקה מניות בהיקף של 10 מיליון שקל, כ-34% מההנפקה. רכז ההנפקה היה פועלים איי.בי.איי חיתום, והשתתפו בה כמפיצים גם מיטב, רוסאריו, רקורד פידליטי ויאיר הנפקות.

‏זהו גיוס ההון הראשון של אקסלנז מאז ניסתה לגייס 25 מיליון שקל ב-2011 ללא הצלחה. בעקבות קשיי הגיוס צמצמה החברה את פעילותה, וספגה ירידות של כ-80% בשנה וחצי האחרונות, בין מועד ההודעה על הרה-ארגון ועד לפני כחודשיים.

‏לאחרונה נהנתה מניית החברה מעדנה מחודשת בעקבות מינוי מנכ"ל חדש, מעבר למכירה ישירה ותחילת שיווק דור ב' של המוצר של החברה לאבחון חיידק ה-‏h Pylori‏ במערכת העיכול, השוק העיקרי שבו פועלת היום החברה. ‏

לאופטימיות סביב החברה תרמה גם תחזית הכנסות לטובת החזרים למדען הראשי, שצורפה לדוח החברה, שעל פיה היא צפויה לרשום הכנסות של 15 מיליון שקל ב-2013, ולא פחות מ-42 מיליון שקל ב-2014, בעקבות המעבר להפצה ישירה.

‏‏ברבעון הראשון של 2013 רשמה החברה מכירות של 2.6 מיליון שקל, ירידה של 19% לעומת הרבעון המקביל, וב-2012 כולה רשמה מכירות של 13 מיליון שקל.

‏‏גורמים שהשתתפו ברואוד שואו של החברה מסרו כי החברה אמרה, במענה לשאלות, כי הגיוס הזה עשוי להיות האחרון שלה לפני שתגיע לאיזון. ברבעון הראשון של השנה רשמה החברה הפסד של 8.3 מיליון שקל, בדומה לרבעון מקביל, וב-2012 כולה רשמה הפסדים של 27 מיליון שקל. ‏‎‎‏