מירלנד גייסה 240 מיליון שקל בהנפקת אג"ח

בהנפקה השתתפו מוסדיים, מהגדולים בשוק ההון המקומי ונתקבלו ביקושים בהיקף כולל של כ-420 מיליון שקל

חברת מירלנד, שבבעלות אליעזר פישמן, השלימה בהצלחה הנפקה של סדרת אג"ח חדשה בהיקף כולל של 240 מיליון שקל. הגיוס כלל הנפקה של אג"ח סדרה ה', שדורגה על ידי חברת מדרוג בדרוג Baa1עם אופק יציב. בשלב המוסדי השלימה החברה גיוס בהיקף של כ-193 מיליון שקל ואת היתר, כ-47 מיליון שקל, גייסה בשלב הציבורי.

בהנפקה השתתפו מוסדיים, מהגדולים בשוק ההון המקומי ונתקבלו ביקושים בהיקף כולל של כ-420 מיליון שקל. הריבית הינה קבועה ונקבעה על 7.21% לשנה ריבית זו נמוכה משמעותית מריבית המינימום במכרז אשר עמדה על 8.1%.

במהלך שנת 2013 פעלה החברה לקידום ופיתוח פרויקט הדגל שלה בסנט פטרסבורג שבנייתו ושיווקו החלו בסוף שנת 2011. במסגרת הפרויקט, כבר נמכרו כ-950 דירות מתוך 1,140 שהוצעו לשוק בשני השלבים הראשונים, בתמורה כוללת של כ-125 מיליון דולר.

רומן רוזנטל, מנכ"ל מירלנד, אמר היום: "השלמת ההנפקה בהיקף המרבי, הריבית של 7.21% כפי שנקבעה ורמת הביקושים שליוו אותה מעידות על הבעת האמון של שוק ההון בחברה ובפעילותה. החברה נהנית מתזרים יציב ומשמעותי מנכסיה המסחריים אשר תפוסה בהם עומדת על קרוב ל- 100% וממשיכה בימים אלה בפיתוח הפרויקט בסנט פטרסבורג שכבר זכה להצלחה רבה. בחודשים הקרובים צפויה החברה להתחיל בבניה ושווק של כ- 1400 יחידות דיור נוספות שמכירתן צפויה להניב לחברה הכנסות של כ- 200 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי, בעל מח"מ ארוך יחסית יסייע לחברה בחיזוק תזרים המזומנים ובשיפור מבנה המאזן להמשך פיתוחה וצמיחתה של החברה בעתיד הקרוב".

** אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס".