"חילופי גברי לא יתנו פיתרון להתייבשות הבורסה"

ראשי הבורסה והרשות לני"ע מטילים רפש זה בזה, אולם בית ההשקעות הלמן-אלדובי טעון כי כל עוד ימשך המצב הכלכלי בארץ, לא יעזרו חילופי גברי

התייבשות הבורסה בתל אביב גובה קרבנות, על רקע חילוקי הדעות בין הרשות לני"ע לראשי הבורסה. בתוך ימים התפטרו גם מנכ"ל הבורסה אסתר לבנון וגם היו"ר סם ברונפלד, שטען היום כי הוא נאלץ להתפטר בשל "השתלטות עוינת" של הרשות. יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, אמר מצידו כי הוא "משוכנע כי תחת הנהגה של הנהלה חדשה, הבורסה תעלה למסלול של צמיחה ופיתוח".

עם זאת, בבית ההשקעות הלמן-אלדובי טוענים כי "הבורסה לא מתייבשת בשל עודף רגולציה או בשל ליקויים בתיפקוד של ראשיה. הסיבה המרכזית להתייבשות הבורסה היא המצב הכלכלי בארץ, כך שחילופי גברי לא יתנו פיתרון להתייבשות".

"לצערנו, התייבשות הבורסה והירידה במזורי המסחר נובעים מהכיוון אליו צועדת הכלכלה הישראלית בתקופה הקרובה. נסיון להפוך את הנושא לקרב אישי הוא חסר משמעות ואינו מקדם במאומה את הפתרון", טוענים בבית ההשקעות.

"ישראל היא שוק עם סיכון גבוה עם כלכלה הנמצאת בהאטה בצמיחה, גרעון ההולך וגדל ועלול לפגוע בדרוג אשראי, אבטלה עולה ומצב בטחוני בעייתי. כל עוד לא יהיה שינוי בפרמטרים הללו, לא צפוי להיות שינוי בהיקפי המסחר, גם אם הרגולטורים ימשיכו להטיל האשמות זה בזה".

סיבה נוספת להתייבשות הבורסה, על פי הלמן-אלדובי, היא הקונסולידציה בין בתי ההשקעות בשנים האחרות, עובדה שיצרה גופי השקעות גדולים מאוד המנהלים היקף גדול של נכסים כך שהשוק המקומי המוגבל אינו מאפשר להם את הגמישות הנדרשת להשקעותיהם.

ההתפטרות של ברונפלד מגיעה יום אחד בלבד לאחר שיו"ר רשות ני"ע שמואל האוזר שיגר מכתב חריף לדירקטוריון הבורסה, בו טען כי ברונפלד נכשל בתפקידו. כזכור, הקרע האישי בצמרת הנהלת הבורסה החל עם האשמות של ברונפלד לעבר המנכ"לית הפורשת אסתר לבנון, לה העניק ציון "בינוני".