מניית היום: קיבלה אישור משמעותי בסין - ומזנקת ב-13%

אלביט מדיקל הודיעה היום כי מערכת ה-ExAblate של אינסייטק שבבעלותה (48.2%) קיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות הסיני (CFDA) לטיפול לא פולשני בשרירנים ברחם

אלביט מדיקל הודיעה היום (א') כי מערכת ה-ExAblate של אינסייטק שבבעלותה (48.2%) קיבלה את אישור מינהל המזון והתרופות הסיני (CFDA) לטיפול לא פולשני בשרירנים ברחם.

שרירנים ברחם הם גידולים שפירים המתפתחים ברקמת השריר של הרחם ומצויים בכ-70% מהנשים בגילאי 30 ומעלה. כאחת מכל 4 נשים סובלת משרירנים סימפטומטיים, כאשר 25% מתוכם מוגדרים כמקרים סימפטומטיים הדורשים התערבות כירורגית. כריתת רחם היא הדרך הנפוצה ביותר לטיפול בשרירנים ברחם.

הטכנולוגיה של ExAblate משלבת אלומת אולטרסאונד ממוקד בעצמה גבוהה עם הנחיה רציפה וניטור באמצעות MRI. אנרגית האולטרסאונד הממוקד משמשת להשמדה של השרירנים, ואילו הדמיית MRI משמשת לתכנון והנחיית הטיפול, ולמעקב אחר תוצאות הטיפול בזמן אמת.

יתרונות ExAblate הם שמדובר בטכנולוגיה לא פולשנית, אשר אינה מצריכה אשפוז, עם פרופיל בטיחות גבוה, סיכון נמוך לזיהום וסיבוכים והתאוששות מהירה.

נזכיר כי מערכת ה-ExAblate כבר קיבלה את אישור ה-FDA בארצות-הברית בשנת 2004 והינה המערכת היחידה לטיפול באולטרסאונד ממוקד מונחה MRI שיש לה הן את אישור ה-FDA האמריקאי והן ה-CFDA הסיני.