ההצגה הכי טובה בעיר: ועדת הכספים תדון במשבר בבורסה

ביום חמישי האחרון התפטר יו"ר הבורסה סם ברונפלד מתפקידו ויצא למתקפה נגד האוזר ■ שניהם הוזמנו לוועדת הכספים, כמו גם המנכ"לית הפורשת אסתר לבנון

ועדת הכספים של הכנסת תדון ביום רביעי הקרוב במשבר בבורסה בת"א, על רקע התפטרות ההנהלה הבכירה נוכח הנפילה במחזורי המסחר והאשמותיו של יו"ר רשות ני"ע, שמואל האוזר. לדיון הוזמנו האוזר, ברונפלד והמנכ"לית הפורשת אסתר לבנון.

ביום חמישי האחרון התפטר יו"ר הבורסה סם ברונפלד מתפקידו ויצא למתקפה נגד האוזר. "אני נאלץ להתפטר מתפקידי בגלל פעולות נמשכות ל'השתלטות עוינת' על הבורסה, מצד רשות ניירות ערך", מסר אז ברנופלד. "מצד אחד, הרשות מאשימה את הבורסה בכל הנזקים שנגרמו לשוק ההון על ידי הרגולציה הלא-מידתית. מצד שני, הרשות מבטלת בהבל פה את העשייה הרבה והטובה, במשך שנים רבות, של סגל הבורסה והדירקטורים.

"הרשות גם מתערבת מעבר לסביר בניהול האקזקוטיבי של הבורסה ובכך פוגעת בניהולה התקין. הרשות טשטשה את הגבול הברור בין פיקוח לגיטימי, לבין התערבות ניהולית, לא לגיטימית. לנוכח כל אלה, המשך שרותי שוב אינו אפשרי".

בתגובה להתפטרותו של ברונפלד אמר האוזר כי הוא "מאמין שהבורסה בת"א תצא מחוזקת מההתפתחויות האחרונות. יש לבורסה דירקטוריון מקצועי, מנוסה ואחראי ואני סמוך ובטוח כי הוא יפעל בהקדם למינוי מנכ"ל ויו"ר. הבורסה בת"א היא משאב לאומי ויש להשיב לה את מקומה החשוב בכלכלה הישראלית. אני משוכנע כי תחת הנהגה של הנהלה חדשה, הבורסה תעלה למסלול של צמיחה ופיתוח ותצעד לעידן חדש של בורסה מודרנית, משוכללת ואטרקטיבית למשקיעים מקומיים וזרים כאחד".

האוזר התייחס גם לטענות כלפיו בעניין העומס הרגולטורי: "הרשות מכירה בצורך להתאים את הרגולציה למצב השוק ואנו פועלים במלוא המרץ לחזק את שוק ההון, לפתח אותו וליישם הקלות לגופים המפותחים".