יבשת עשויה זהב: אסיה תכניס לפרמיירליג 874 מיליון ליש"ט ב-3 שנים

לפי "הדיילי מייל", אלה ההכנסות שצפויה לגרוף הליגה האנגלית מהסכמי זכויות השידור הבאים שלה באסיה ■ סך ההכנסות מהשווקים בחו"ל: 2.5 מיליארד ליש"ט

מנצ'סטר סיטי ניצחה בשבת האחרונה את סנדרלנד 0-1 במשחק שהתקיים לעיני 39,544 צופים בהונג-קונג, משער של החלוץ הבוסני אדין דזקו, ובכך הבטיחה לעצמה את הזכייה בטורניר הידידות 'גביע אסיה' לשנת 2013.

מה זה בעצם הטורניר הזה? מדובר על מסורת שנמשכת כבר 10 שנים, במסגרתה שולחת הפרמיירליג במהלך פגרת הקיץ 3 מקבוצותיה לטורניר קצר באסיה. זאת לאור ניסיונות יחסי הציבור והשיווק של הליגה הבכירה באנגליה בחלק זה של העולם (הטורניר הראשון התקיים ב-2003 במלזיה). מלבד סיטי וסנדרלנד, השתתפו בטורניר בשבוע שעבר גם טוטנהאם, ואלופת הונג-קונג סאות' צ'יינה.

ריצ'ארד סקאדמור, מנכ"ל מינהלת הליגה האנגלית, הסביר כי מטרת המיזם היא "לייצר יחסים ישירים יותר מול זכייני השידור הבינלאומיים שלנו ועם בסיס האוהדים שלנו באסיה".

כעת, מתברר עד כמה כמה הצליח המיזם הגלובלי הזה של הפרמיירליג: "הדיילי מייל" מפרסם כי תחנת הטלוויזיה בהונג-קונג, NOW TV, תשלם במסגרת הסכם זכויות השידור הבא של הליגה האנגלית, לעונות 2013/14-2015/16, סכום עתק של 146 מיליון ליש"ט. באסיה כולה מוערכות ההכנסות של הפרמיירליג מזכויות שידור ב-3 העונות הבאות ב-874 מיליון ליש"ט (לא כולל הסכום שיתקבל מהטלוויזיה בהודו).

בסך הכל, צפויה הפרמיירליג לגייס מזכויות השידור השונות שלה ב-3 העונות הקרובות כ-5.5 מיליארד ליש"ט, כשמתוך זה - 2.5 מיליארד ליש"ט יגיעו מזכייני השידור מרחבי העולם.