ב"מעריב" נחושים: חגי מטר זומן לשימוע לפני פיטורים

יו"ר ועד עיתונאי "מעריב", חגי מטר, זומן לשימוע לפני פיטורים, וזאת ימים ספורים לאחר החלטת בית הדין לפיה יש להשאירו בעבודה ■ ארגון העיתונאים: "'מעריב' ממשיך לפגוע בזכות ההתארגנות תוך זילות פסיקת בית הדין לעבודה"

יו"ר ועד עיתונאי "מעריב", חגי מטר, זומן לשימוע לפני פיטורים, ימים ספורים לאחר החלטת בית הדין לעבודה לפיה יש להשאירו בעבודה ולשלם לו שכר רטרואקטיבי.

מכתב הזימון לשימוע הועבר למטר הבוקר (ב'), והוא אמור להגיע לשימוע ביום רביעי הקרוב.

בית הדין קבע כי פיטוריו של מטר בנובמבר 2012 היו לא חוקיים, שכן הוא הוביל אז את התארגנות העובדים בעיתון. עם זאת, בית הדין קבע כי אם ירצה העיתון לפטרו בכל זאת, יצטרך לעשות לו שימוע על-פי דין, ובכלל זה גם למצוא עילה מספקת לפיטוריו.

בארגון העיתונאים טוענים כי הנהלת העיתון "ניצלה באופן ציני את התייחסותו של השופט למצבו הנוכחי של 'מעריב' ולאפשרות לקיים למטר שימוע באם אין תפקיד ההולם את מעמדו וכישוריו", ומדגישים כי בכוונת הארגון לפנות לבית הדין לעבודה ולנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותו.

יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, מסר: "עוד לא יבשה הדיו על החלטה להחזיר את יו"ר הוועד חגי מטר לעבודתו, וכבר הנהלת 'מעריב' ממהרת לצפצף על בית הדין לעבודה. היא אינה מתיימרת לחפש לו אפילו תפקיד הולם. היא רוצה אותו בחוץ. זה המשך הפגיעה בזכות ההתארגנות תוך זילות פסיקת בית הדין לעבודה".

במכתב השימוע למטר נכתב: "התנהלותך חריגה וקיצונית מעבר להתנהגות חוקית, לגיטימית ומקובלת במדינה מתוקנת". טרצ'יצקי אמר בתגובה כי "במילים אלה ממש ניתן לתאר את ההתנהלות של הנהלת 'מעריב' - חריגה וקיצונית מעבר להתנהגות חוקית, לגיטימית ומקובלת במדינה מתוקנת".

מטר ביקש לא להגיב. מ"מעריב" טרם נמסרה תגובה.