פיצול החברה לישראל יזכה את ניר גלעד במענק של 4 מ' ש'

כך עולה ממדיניות התגמול החדשה של החברה, עליה יצביעו בעלי המניות בספטמבר ■ גלעד נהנה אשתקד משכר בעלות של כ-10 מיליון שקל ■ המענק הצפוי ליו"ר אלשטיין בגין הפיצול יעמוד על 3.2 מיליון שקל

שמו של ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל , עלה לכותרות בשלהי השנה שעברה, על רקע מחטף השכר שביצעה החברה יום אחד טרם כניסתו לתוקף של חוק שכר הבכירים (תיקון 20 לחוק החברות). אז אושרה לגלעד חבילת שכר ואופציות שמנה, שצפויה להעמיד את עלות השכר השנתית שלו מ-2013 ואילך על כ-16 מיליון שקל.

הבוקר (ב') הצטרפה החברה לישראל, שבשליטת עידן עופר, לזרם המתגבר של חברות ציבורית המפרסמות מדיניות תגמול במסגרת חוק שכר הבכירים. זו מלמדת כי גלעד, כמו גם יו"ר החברה לישראל, אמיר אלשטיין, צפויים לזכות בבונוסים שמנים של מיליוני שקלים כל אחד אם מהלך הפיצול המתוכנן בחברה לישראל יקרום עור וגידים.

מדיניות התגמול החדשה, עליה יצביעו בעלי המניות של החברה במהלך אסיפה שתתכנס ב-3 בספטמבר, גובשה על ידי ועדת תגמול שכללה את עופר טרמצ'י, גדעון לנגהולץ ומיכאל בריקר. המדיניות אושרה פה אחד על ידי דירקטוריון החברה, ונקבע בה כי רכיב התגמול העיקרי לבכירים יהיה התגמול המשתנה (מענק) המבוסס בעיקרו על ביצועי החברה לישראל. רכיב זה יהווה 60%-80% מעלות השכר.

שכר הבסיס (ברוטו) לחודש, שאינו כולל הוצאות נלוות, יוגבל לעד 246 אלף שקל למנכ"ל, 221 אלף שקל ליו"ר, 158 אלף שקל לסמנכ"ל בכיר ו-97 אלף שקל לסמנכ"ל. תקופת ההודעה המוקדמת של הבכירים תעמוד על 6 חודשים ובנוסף הם יהיו זכאים לתקופת הסתגלות דומה.

מענק על "פעולות יוצאות דופן"

רכיב התגמול העיקרי בשכר בכירי החברה לישראל הוא כאמור מענק, הנגזר מרווחי החברה, ובמקרה של המנכ"ל גלעד רכיב זה יכול להגיע עד 5 מיליון שקל. אצל היו"ר אלשטיין הוא יכול להגיע ל-4 מיליון שקל. קבלת מענק בגובה הרף עליון מותנה בכך שרווחי החברה יעמדו בטווח של 300-350 מיליון דולר.

בנוסף, בכירי החברה יהיו זכאים למענק מיוחד, כאשר ועדת התגמול מציינת כי היא "רואה חשיבות לתמרץ את נושאי המשרה לפעול לביצוע עסקאות או פעולות יוצאות דופן מבחינה אסטרטגית, אשר יש בהן כדי לקדם את עסקי החברה ואת טובת בעלי מניותיה בראייה ארוכת טווח".

כך, למשל, מציינת החברה כי מענק שכזה יוענק למנכ"ל, ליו"ר וליתר הבכירים בגין הפיצול המתוכנן בפעילות הקבוצה, עליו הכריזה החברה לישראל לפני כחודש וחצי. במסגרת מהלך זה, שנועד להציף ערך לבעלי המניות, יועברו החזקות החברה לישראל באיי.סי.פאואר (ICP), קורוס (מיזם הרכב בסין), צים, איי.סי.גרין וטאואר לחברה חדשה, שאותה מתכנן עופר להנפיק על פי הפרסומים בלונדון, לפי שווי של 3 מיליארד דולר. החברה לישראל "הישנה" תמשיך להחזיק בהשקעות העוגן כיל ובזן.

בהתאם קובעת הוועדה כי אם אכן יצא לפועל מהלך הפיצול יוענק מענק מיוחד בגובה של 4 מיליון שקל לגלעד, 3.2 מיליון שקל לאלשטיין, 2.6 מיליון שקל לסמנכ"ל בכיר ו-1.6 מיליון שקל לסמנכ"ל. בנוסף קובעת הוועדה כי תנאים אלו יהיו תקפים עד סוף 2014. מכאן ניתן להסיק כי זהו הדד ליין שצופה הוועדה לגבי סיום מהלך הפיצול.

אופציות בשווי 25 מיליון שקל

מנגד מציינת הוועדה כי לא קבעה מדיניות חדשה לגבי המרכיב ההוני בחבילת השכר של בכיריה, כשהכוונה היא לחבילת האופציות. הסיבה לכך היא שבחברה כבר אומצה תוכנית ארוכת טווח לתגמול הוני בנובמבר 2012, שעתידה להסתיים רק ביוני 2016.

לפי תוכנית זו, נזכיר, קיבל גלעד חבילת אופציות בשווי של כ-25 מיליון שקל, שאותן יוכל לממש בשנים 2014-2016. גלעד נהנה אשתקד משכר בעלות של כ-10 מיליון שקל: רכיב מזומן של 4 מיליון שקל והטבת מניות של כ-6 מיליון שקל. עלות שכרו של היו"ר אלשטיין, שהחליט בעקבות הלחץ הציבורי לוותר על אופציות בהיקף דומה לזה שניתן לגלעד, הגיעה אשתקד ל-7.2 מיליון שקל - מחצית מהסכום במזומן והיתרה בתשלום מבוסס מניות.

מדיניות התגמול החדשה
 מדיניות התגמול החדשה