יעקב פרנקל הסיר את מועמדותו לתפקיד נגיד בנק ישראל

פרנקל הודיע לנתניהו וללפיד כי בגלל התמשכות התהליך והסוגיות שצצו הוא מסיר המועמדות ■ פרנקל בראיון בחדשות 2: "ניהלו נגדי קמפיין בצורה נפשעת"

הלחץ הציבורי הכריע: יעקב פרנקל, מי שהיה המועמד המוביל לתפקיד נגיד בנק ישראל, הסיר הערב (ב') את מועמדותו לתפקיד. פרנקל הודיע הערב לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר יאיר לפיד כי בגלל התמשכות התהליך והסוגיות שצצו בדרך הוא מסיר את המועמדות.

בסביבתו של פרנקל מסבירים ש"קצה נפשו. הוא רצה לבוא לתרום, אבל זה לא הסתדר". חברים בוועדת טירקל לא ידעו עד עתה על הסרת המועמדות של פרנקל.

לאחר הסרת המועמדות של פרנקל, שני המועמדים המובילים לתפקיד הנגיד כעת הם פרופ' ליאו ליידרמן, הכלכלן הראשי של בנק הפועלים, וקרנית פלוג שמכהנת בפועל כנגידת בנק ישראל. לפי הערכות, לפיד תומך במינוי פלוג ונתניהו נוטה לתמוך בליידרמן.

פרנקל אמר הערב בראיון לחדשות ערוץ 2, כי "לפני למעלה מחודשיים פנה אליי ראש הממשלה וביקש ממני לקבל את תפקיד נגיד בנק ישראל. אבל, אמרתי לו, אני מתכוון להמשיך בדרכי. מאז היו לי איתו עוד כמה שיחות והוא ביקש ממני שוב להגיע לנוכח האתגרים הגדולים שפניהם עומד המשק.

"מהרגע שהמינוי הוכרז, לפני 5 שבועות, לפתע הסכר נפרץ, רעידת אדמה. הכפשות ושקרים שניסו לפגוע ביושרי ובשמי הטוב. אבל אני מבין את זה, יש אנשים עם כל מיני אג'נדות, אלה החיים", אמר פרנקל.

פרנקל הגיב להאשמות שעלו נגדו בחודש וחצי האחרונים, על גניבה לכאורה מחנות הדיוטי פרי בהונג-קונג, ואמר כי "סיפקתי מסמכים, עניתי על שאלות וכיבדתי את העניין שלא מדברים על הנושא בתקשורת. לי יש גרסה אחת ותמיד הייתה גרסה אחת. הגעתי למסקנה שחוסר התרבות של חריצת דין מפריעה לי, מי שהיה צריך לדעת את העובדות בזמן אמיתי - ידע, אין לי מה להסתיר. כשיגיע הזמן אני אציג את הגרסה הרשמית שלי".

- בוא נדבר אחת ולתמיד על מה שהיה אז בהונג קונג.

פרנקל: "כשהייתי בשדה התעופה בהונג קונג, עצרתי בדיוטי פרי ובאמת חשבו שיצאתי מהדיוטי פרי עם תיק גדול שכביכול לא שולם עליו מה שצריך. אני סיכמתי עם קולגה שלי שהיא תעמוד בתור ותשלם. היא באה וסיפרה בדיוק מה קרה, ובמבוכה גדולה הייתי צריך לנחם אותה, הרשויות קיבלו את הגירסה וביטלו לגמרי את ההאשמות. אני נמצא הרבה מאוד בהונג קונג, הדבר הוחלק וסודר כלא היה".

- היועץ המשפטי לממשלה אמר שהגרסה שלך בעייתית.

"לא יודע, מעולם לא פגשתי את היועץ המשפטי. אני מכבד את ועדת טירקל, אבל האווירה היא כזו שגם גופים מאוד מכובדים מאבדים את עוצמתם נוכח הלינץ' הציבורי".

- צפו מחדש גם שאלות לגבי דברים אחרים בעברך.

פרנקל: "אין לי מושג מי ניהל נגדי קמפיין. חשדו בי ועשו את זה בצורה נפשעת. אני מצטער שדיברתי עם שר האוצר וראש הממשלה ושוכנעתי לקבל את התפקיד. יש לנו בעיות קשות מאוד במשק כמו יוקר המחייה והאטה בצמיחה ואני יודע לטפל בזה, לכן אני מצטער שנאלצתי לוותר על המושכות, כי אני יכול לסייע".

- מה אתה היית מציע למי שימונה לנגיד?

"שיטפל היטב בכל הבעיות".