יוסי ארז חוזר למקאן בתפקיד מנכ"ל מקאן דיגיטל

ארז, שיחליף את אלדד וינברגר, שימש בעבר כמנכ"ל מקאן דיגיטל והיה מיוצרי המהפכה הדיגיטלית בקבוצה‏ ■ בתפקידו האחרון שימש כסמנכ"ל שיווק בוואלה

‎‎קבוצת מקאן-אריקסון עושה את הבלתי צפוי ומחליפה טאלנט בטאלנט: ל"גלובס" נודע כי יוסי ארז, סמנכ"ל השיווק של וואלה, חוזר לכור מחצבתו בקבוצה ויחליף את אלדד וינברגר בתפקיד מנכ"ל מקאן דיגיטל.

‏כפי שנחשף ב"גלובס", וינברגר הודיע על כוונתו לעזוב, והוא צפוי לפנות את כיסא המנכ"ל לקראת סוף השנה.

‏‏ארז הוא אחד מאנשי הדיגיטל הבולטים שעלו בשנים האחרונות בענף הפרסום. בעבר הוא כבר שימש כמנכ"ל מקאן דיגיטל, ויחד עם אורן פרנק ויוני קיש החל את המהפכה הדיגיטלית בקבוצת מקאן-אריקסון. תקופה קצרה לאחר מינויה של איריס בק למנכ"לית המשרד הוא פרש‏‎ ‎מהתפקיד, אך נשאר מעורב בקבוצה וקיבל עליו את ניהול הפעילות של אדס מרקט (של הבעלים אילן שילוח) בשוק האמריקאי.‏

‏כשפרש לחלוטין מפעילות בקבוצת מקאן, היווה ארז מוקד להצעות להצטרף לחלק מהגדולים במשרדי הפרסום. בצעד מפתיע חצה ארז את הקווים והחליט להצטרף למי שנחשב באותה עת לאויב המושבע של קבוצת מקאן - משרד הפרסום אדלר-חומסקי.

ארז שוכנע אז בחזון שהציגו לו באדלר, עם הכוונה להפוך לשחקן דיגיטל משמעותי, ובמסגרת תפקידו הוא אמור היה להעביר את הקבוצה לעידן הדיגיטלי ולהטמיע את פעילות האינטראקטיב במשרד. זאת, לאחר שבשנים שקדמו לכך פעלה הקבוצה בתחום האינטראקטיב באמצעות חברה נפרדת - גריי אינטרקאטיב.

ואכן, בתקופת כהונתו של ארז עבר אדלר-חומסקי להיות שחקן משמעותי בהרבה בתחום. החיבור עם אדלר נעשה בעת שענף הפרסום נשא את עיניו לתחום הדיגיטל, עוד לפני ההתפכחות וההבנה שקשה להרוויח בתחום. כמו רבים אחרים באותה תקופה, באדלר הורידו את הרגל מהגז הדיגיטלי, מה שהביא את ארז לפרוש.

‏‏‏התחנה הבאה שלו הייתה אפיזודה פוליטית קצרה, שבמסגרתה הוא מונה ליועץ לענייני דיגיטל של יאיר לפיד, אבל אז נדחו הבחירות, וארז החליט לעבור לתחנה הבאה ולקבל על עצמו את תפקיד סמנכ"ל המכירות של וואלה.

‏החזרת ארז לשורות מקאן-אריקסון היא מהלך מוצלח של הקבוצה. וינברגר נחשב לדמות מובילה בתחום הדיגיטל, ובמשרד שהוא הגדול בישראל בתחום זה יש חשיבות מכרעת למציאת מחליף הולם. מקאן בחנו אופציות נוספות - בהן עמית משיח, שאף הוא כיהן בעבר בתפקיד מנכ"ל מקאן דיגיטל.

ארז, שעבר מספר גלגולים מאז עזיבתו את מקאן, יביא עמו עתה ניסיון ניהולי רחב וגם את נקודת המבט של הצד השני של השוק. ‏‎‎‏

ארז סירב להגיב. תגובת מקאן לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.