זוגלובק הגדילה את המכירות ב-8.4% ל-228 מיליון שקל

זאת במחצית הראשונה של 2013 ■ החברה לא מסרה את נתוני הרווחיות ■ משיקה שניצל תירס דק בשני טעמים ומארזי נקניק חדשים במיתוג חדש

חברת זוגלובק חותמת את המחצית הראשונה של השנה עם שיפור בביצועים וגם עם לא מעט ביקורת על הממשלה.

מכירות החברה עלו במחצית הראשונה של 2013 ב-8.4% לעומת המחצית הקודמת, והסתכמו ב-228 מיליון שקל.

לחברה שבבעלות משפחת זוגלובק יש מפעלים בנהריה, בשלומי ובברור חיל.

לדברי מנכ"ל זוגלובק, פיני קמרי, "בארץ לא מספיק מפרגנים למפעלים בפריפריה. התובלה יקרה, אין הטבות בחשמל או במים, אנחנו יושבים ומחזיקים את הגבול, וכשיש מתיחות בגבול אנחנו הראשונים שסופגים. מדינה צריכה לעשות קצת יותר בשביל מפעלים כאלה. המדינה נותנת מענקים למי שמעביר מפעל, אבל לא נותנים כלום למי שמחזיק מפעל כבר 75 שנה".

כך או כך, העלייה במכירות נרשמה למרות הסכסוך המסחרי שהיה לזוגלובק עם רשת שופרסל ברבעון הראשון השנה. "ברבעון הראשון היה לנו סכסוך עסקי עם שופרסל, וירדנו שם מהותית במכירות, במקביל לעלייה מהותית במכירות ברשת הרביעית. הם רצו כסף, אנחנו רצינו לתת פחות - כמו כל ספק לקוח. בינתיים הסכסוך נפתר", אומר קמרי.

זוגלובק השיקה השבוע חדשנות בקטגוריית השניצל תירס, במטרה להוביל את הקטגוריה.

החברה השיקה שניצל תירס דק בשני טעמים: בטעם קלאסי ובטעם פיצה. המוצרים החדשים פותחו לאור מגמת המוצרים "הדקים", כדוגמת שניצלים בשריים דקים ובייגלה שטוחים.

כמו כן, החברה השיקה סדרה של פסטרמה, סלמי ובקר באריזות של 120 גרם, תוך מיתוג חדש.

השקות אלה באות במקביל לכניסת החברה לפעילות בקטגוריית המאפים הקפואים ברשת שופרסל, לאחר שפיילוט שבוצע ב-10 סניפים הסתיים בהצלחה.

"יש האטה, עדיין לא מיתון"

תקופת כהונתו של קמרי, שנכנס לתפקידו באפריל 2010, מאופיינת בשיפור בביצועים הכספיים של החברה, שקודם כהונתו רשמה מאזן שלילי. לדברי קמרי, כבר שנה לאחר כניסתו לתפקיד החברה הגיעה לאיזון, וכיום היא רווחית. "השתפרנו מאוד. כל רבעון טוב יותר מהקודם, ואנחנו במצב מצוין. אנחנו לא מפרסמים את הרווחים", אומר קמרי.

- איפה הייתה הבעיה?

"אחת הבעיות הייתה במשחטה. תחום הפטם הפסיד לאורך השנים, והיום אנחנו משתמשים במשחטה לשחיטה של הודים, ומשכירים אותה לשחיטה של פטם לחברות חיצוניות".

- למה לא למכור את המשחטה בשלומי?

"מצאנו פתרון טוב, ובכך אנחנו מבטיחים לעצמנו את חומרי הגלם בהודו".

צעדים נוספים שנקטה זוגלובק הם שיפור במכירות בשיעור של 7% לפחות בכל שנה והתייעלות תפעולית משמעותית.

- אתה מרגיש האטה בשוק?

"כן. אני עדיין לא יודע לקרוא לזה מיתון. יש בעיקר לחץ מאוד גדול על מחירים, שכנראה מתחיל בצרכן, מגיע לקמעונאי ואחר-כך עובר אלינו. אנחנו יודעים שהשוק לא גדל, אבל אנחנו עושים טוב מאוד בשוק הזה".

 זוגלובק
  זוגלובק