הקישוריות הקווית: ארדן ייפגש עם המפעילים בטרם יכריע

בעקבות הדיון אתמול נראה שהמחיר יישאר פחות או יותר על כנו עם ירידה מזערית ■ הקישוריות היא סכום הכסף המועבר בין חברות התקשורת, אחת לשנייה, ומבוססת על כמות הדקות העוברות בין הרשתות

שר התקשורת גלעד ארדן יכריע בעניין גובה הקישוריות הקווית לאחר שיערוך שימוע בעל פה לחברות התקשורת. ארדן החליט שלא להחליט כרגע כיוון שרצה לשמוע את עמדות המפעילים ולהתרשם באופן אישי מהטענות, ולא להסתמך באופן עיוור על עמדת הדרג המקצועי. ארדן מתכוון לרכז את המפעילים ביום אחד לשימוע ובסופו של דבר לקבוע את המחיר ולסיים את העניין.

הקישוריות היא סכום הכסף המועבר בין חברות התקשורת, אחת לשנייה, ומבוססת על כמות הדקות העוברות בין הרשתות. הציבור פחות רגיש למחיר הקישוריות הקווית מאשר הסלולרית משום שהמחירים בקווי הרבה יותר נמוכים ועומדים היום על כ-4 אג' לדקה בממוצע.

בסלולר הקישוריות הייתה הרבה יותר גבוהה והיא הופחתה דרמטית מ-25 אג' ל-7 אג' לדקה, כך שהחברות הסלולריות אבדו מיליארדי שקלים בהכנסות. בקווי הקישוריות תגרום איבוד הכנסות קטן בהרבה לבזק ולהוט שנאמד בכמה עשרות מיליוני שקלים בלבד בשנה. נציין, כי בקווי הצרכן לא צפוי ליהנות מהורדת התעריפים.

בדיון אתמול הוצגו לארדן מסקנות השימוע ומהם עולה כי המחיר שנקבע בשימוע יישאר פחות או יותר על כנו עם ירידה מזערית בלבד ולא ירידה משמעותית כפי שדרשו חברות התקשורת פרטנר וסלקום לכיוון ה-0.4 אג' בלבד במקום 1.04 אג' שנקבע.

בעקבות הדיון עולה שבזק והוט השיגו הישג בכך שהמחיר לא יירד בצורה משמעותית מעבר למה שקבע המשרד, ואילו פרטנר וסלקום יצטרכו להסתפק בכך שיש הפחתה לאזור האגורה והן יוצאות כאשר חצי תאוותן בידן.

בדיון החליט ארדן שלא לשנות את מודל התמחור למודל אגרסיבי יותר כפי שהוצע לו, לאחר ששוכנע שזה לא יהיה הדבר הנכון לעשות בשלב זה של השימוע. זאת מפני ששינוי במודל התמחור יביא לעיכוב נוסף בשימוע ולכך שגם ההחלטות על מחירי השימוש ברשתות בזק והוט במסגרת אסדרת (רגולציה) התחרות בשוק הקווי תתעכב.